Ze života studenta

05. 06. 2006 / Filip Urban / ze života studenta

Jak už sem tu zmiňoval, zítra mě čeká obhajoba mé praktické části. Měl sem za úkol navrhnout logo pro město Kroměříž a částeně rozpracovat celkový vizuální styl města. Ještě než s tím vystoupím před komisi a ve finále před radu města a budu se snažit obhájit svůj koncept, rád bych to ukázal vám.

Zajímal by mě především názory Kroměřížáků. Zajímají mě váš názor a kritice se nebráním. Jen upozornění že v galerce není kompletní obsah manuálu. Chybí písma, ukázka fungování se současným městským znakem, znakem UNESCO a řada dalších stran. Vybral sem jen ty nejpodstatnější.




Vím že je to řešení odvážné a těžko se mi bude prosazovat u lidí, kteří mají pod Kroměříží jako první asociovaný zámek, zahrady, baroko, andělíčky, vinné sklepy, hanácké athény atp. Snažil sem se vyvarovat prvoplánových řešení s panoramatem města a podobným věcem, které každému příjdou na mysl jako první. Kompletní galerka k prohlídnutí zde!



Komentáře

Kontrolní kód: kontrolní kód
07. 06. 2006 / 22.25 / withson

efa: v olomouci je arcibiskupstvi a zamek v kromerizi byl arcibiskupsky, stejně jako sest protahlych trojuhelniku biskupske jsou v km akorat chlebicky)

07. 06. 2006 / 22.17 / withson

tak nevim.... asi nechapu... mas zdarilejsi veci... mozna je to tim ze sem starej konzervativni kromerizak:)

07. 06. 2006 / 14.55 / levak

GRATULACE k SUCCESSNÉMU ukončení Bc.

To LoGo:
Logo NElibi... nechal jsem se unest uz v komentarich k  {odkaz}{odkaz} *14*

07. 06. 2006 / 09.08 / KONY

BLEDEL: ty krizky, to je kromerizsky squad v Counter striku :)))))

PS: mrkni na konec prispevku: 5.6 | 22:54 EFA
nebo na kompletni galerku ke clanku

06. 06. 2006 / 19.56 / tequil

Bledel: Kdo hledá, najde

06. 06. 2006 / 19.51 / Bledel

Efa: Prosím o vysvětlení těch čtyř křížů, mají nějaký význam? Jaký??

06. 06. 2006 / 19.42 / Bledel

Efa: Mysis ze ti to projde??

06. 06. 2006 / 19.34 / Onia

Ja zasnu. Kde je vyjadreni Matese z AV studia? *1*

06. 06. 2006 / 17.18 / patawa

GYD: pokud tuhle debatu beres jako retoricke cviceni, go on ... ale fakticky z neznalosti veci meles zmatky ;)

nehlede nato, ze jeste par takovych jako ty, tak nemame praci voe ;) ... tu pleteme z hoven bice a ty nam to kazis ;)

06. 06. 2006 / 17.09 / animatrix

efa, mas bod, volaco z teba bude :)
drzim palce

06. 06. 2006 / 16.25 / ivan

No je fakt, že sílu logotypu pro města není třeba nějak démonizovat, myslím, že obyč. lidé to maj docela v kozách. Nevím, chtělo by to udělat anketu třeba v Brně, nebo Praze jestli se jím teď žije nějak lépe.

06. 06. 2006 / 16.24 / Jindra

2 Plasta : To by bylo super *13* . jindramach@centrum.cz
Predem diky moc

06. 06. 2006 / 15.53 / Gyd

ja vlastne budu tak stastnej, az muj zivot v KM konecne nabere ten spravny smer s jednotnym vizualnim stylem, moje dosavadni nestastna existence je patrne zpusobena jeho doted trvajici absenci.

Efic, s timhle " ...vytvořit jednotný vizuální styl hlavně pro občany kteří v tom městě žijí. Je to fungující věc používaná v denním životě nás všech..." s timhle kandiduj za 4 roky *1* *1* *1*

06. 06. 2006 / 15.50 / Do

heb: *8* *8*
jinak tomu moc nerozumím, líbí se mi ta variabilita loga, patavovo a spol kridla argumenty sem taky bral, odborne esteticke argumenty neumím pobrat, je mi ale jasné, ze to tak muze na nekoho pusobit "negativne" a v tom se bude ve mně bít moje přesvědčení, že to lidi "nevezmou" mě nezajímá, já jsem inovátor a křížek mi nepřipadne negativní, jsem umělec mám v píči a budu je přesvědčovat (vysvětlovat) o své představě - přes veškerou naivitu v tomto postoji *1*

06. 06. 2006 / 15.49 / Gyd

efa: Pal se to uz 15 let nejmenuje (asi mame spatnej marketing, kdyz neznas jmeno jednoho z nejvetsich zamestanavatelu regionu *14* ). Nemyslim, ze by problem loga byl v marketingu, samotne jadro, duvod proc nahrazovat erb s totoznym smyslem nejakym logem, je spatne (o tom tu celou dobu debatuju).

Heb: a ty mne rekni, jak bys popsal logo KM by efa - ctyri krizky v cervenym ctvrecku, vsak to znate, to je KM prece, lidi. Navrh na tu ulici beru *1*

06. 06. 2006 / 15.15 / efa

heb: *8* gyd: dost mě zaráží tvůj přístup. co že to máš za funkci v tom palu? Myslím že o marketingu bys měl něco vědět ale je mi taky jasné že čím víc tě budeme přesvědčovat tím zarytější budeš ve svém názoru.

06. 06. 2006 / 15.13 / efa

BLOFBU, BAF: ano. máte pravdu 6 protáhlých trojúhelníků používal biskup olomoucký a vychází z těch 6 pevností které tu za velké moravy byly a chránili obchodní stezku. Nejde jenom o to nalákat turisty ale vytvořit jednotný vizuální styl hlavně pro občany kteří v tom městě žijí. Je to fungující věc používaná v denním životě nás všech. Ať už se to zpátečníkům jako gyd líbí nebo ne. Je to asi debata k pivu. Tady to nevyřešíme nicméně sem vděčný za všechny poznámky. Právě sem doobhajoval. Vypadá to na A. Tak uvidíme. Na podzim se logo odprezentuje radě města a uvidí se jestli půjde do šuplíku nebo na vizitky :)

06. 06. 2006 / 15.12 / heb

gyd: toz mne rekni, esli bys byl vcera schopnej popsat erb kromerize ? mozna jo, mozna ne (me se taky neco matne rysovalo, ale ...).
at je to efovo logo jaky chce (chapu, ze kritizovat je easy, ale mne se taky moc nezda), je to snadno zapamatovatelny a to je dneska dulezity (marketign voe). jestli prodavas stary nebo novy baraky je uplne jedno.

pro tvoji ulici navrhuji znak slozeny z jednoduchych, rekl bych esencialnich tvaru a linii. leva strana bude obsahovat znak "<", jako to, ze tva ulice cti odkaz minula. pravou stranu ztelesni symbol ">", tedy cesta vpřed, k novým výzvám a očekáváním. a uprostřed, jako znamení souladu, bych dal prvek "I". čili Peřinkova uiice <->. jeste otocit a doresit proporce

06. 06. 2006 / 15.03 / baf :D

...takže chceš změnit název té ulice nebo jen logo nebo oboje?(logo s novým názvem ulice)

06. 06. 2006 / 14.47 / Gyd

jinak vyhlasuju konkurs na logo moji ulice, nazev Perinkova je arachickym prezitkem 20. stoleti a lide v 21. stoleti mu ve sve uspechane existenci nemohou rozumet (navrhy na gydous@gmail.com)

06. 06. 2006 / 14.46 / Gyd

HEB: a co jim v tom meste s modernim logem ukazeme nez stary baraky (prave z doby, kdy se pouzival erb)? znak a logo je echt to samy, se stejnou funkci pod jinym nazvem a muzes to prirovnavat, k cemu te napadne (ten holub a mobil se moc nepovedl) *14*

06. 06. 2006 / 14.36 / heb

gyd: logo a znak je stejná věc do té míry, do které je stejnej poštovní holub a mobil. oboje má v zásadě stejnej účel. jenže jedno používali lidi v šestnáctým století (kupříkladu), jiný ve dvacátým (já třeba umím napsat sms, ale holuba vytočit nedokážu). erby jsou prostě pro dnešní lidi moc komplikovaný, nezapamatovatelný, nejasný - pokud ti nevadí, že prezentuješ produkt (vím, že máš rád tuto rétoriku, zdenku) pro turisty (tzn. mesto) zpusobem, ktery patri do roku 1263 (maturitni znalosti stale mam), tak je to ok.

pokud ti to vadi (ja sem rad ze se nad tim nekdo na _nasi_ radnici vubec zamysli, to me prijemne prekvapuje) tak se nedi,v ze je logo chtene

06. 06. 2006 / 14.02 / Kuba2

Efa: Nikdy jsem v KM nebyl, ale chtěl bych se tam podívat. Že je to prdel světa? No a? A co není?! Že tam najdu hovno? To bych měl zjistit až po té, co tam přijedu. Logo by mi mělo říkat "GO!" a né "BE SUSPICIOUS!".

Jinak přeju hodně štěstí u obhajob!

06. 06. 2006 / 13.34 / baf :D

tak já to vzdávám :D ...tomuhle moc neruzumím ale názor máme každý rozdílný

06. 06. 2006 / 13.26 / blofbu

BAF:D :hehe, pěkně... *8*

06. 06. 2006 / 13.25 / blofbu

Efa: odkud si čerpal to že: "(mimochodem těch 6 protáhlých trojúhelníků jsou historická opevnění ještě z velké moravy)"..? Pokud já vím tak těch 6 protáhlých trojúhelníků byl znak olomouckého biskupa (arcibiskupa - nevím)..Ten menší znak s vinařskými meči je rodový erb Ditrichsteinu (spelling?:-)...jinak koexistence dosavadního znaku a nového loga proč ne? *14* K úplné náhradě doufám nikdy nedojde...v dnešním přelogovaném světě mnohdy raději ocením ten tzv. "dosavadní znak" *14* (je to ale jen takový můj trošku konzervativní názor *8* ) Dizajnu nerozumím tak jako ty a jiní...beru to jen z pohledu laického...Co mně jako návštěvníkovi řeknou 4 křížky o daném městě? (to si jen tak pokládám sám otázky *15* ) jinak velký respekt k tvojí práci, držím palce!!! *14* *13*

06. 06. 2006 / 13.17 / Gyd

BAF: v cem je jiny? Principialne i funkcne vyjadruje to same. A ze je to nemecky? jo, takova uz holt je historie, muzem to samo menit jako ulice podle toho, jak se komu hodi ktera mrtvola *8*
Jeste zrusme tu vlajku, pro nas bude lepsii mavat rizkem nebo kriglem s Plzni a ta vlajka jen slavnostne a na Hradu (zamerne jdu ad absurdum, podlozte svoje argumenty necim, co ma smysl)

06. 06. 2006 / 13.10 / baf :D

i tak se dají používat oboje...logo normálně a erb dáte při nějaký extra historický slavnosti :D

06. 06. 2006 / 13.09 / baf :D

takhle jsem to nemyslel...státní znak je něco jinnýho než městský...ve všech je narvaný nějaký německý erb který si tam dali po bílé hoře nemci...

06. 06. 2006 / 13.02 / Gyd

BAF: proc pouzivat moderni logo a ne nejaky puvodni erby? jestli bysme si nemeli vymenit statni znak, videl nekdy nekdo v Cechach lva mimo zoo?

06. 06. 2006 / 12.58 / baf :D

jo a mě se logo docela líbí i když v kroměříši nebydlím...moderní logo je podle mě potřeba, proč používat erby na kterých je opčas dokonce i znaky vymřelých německých rodů z rakouska

06. 06. 2006 / 12.56 / bof :D

...musím si taky rejpnout do efy...říkal že ty trojuhelníky jsou znaky nějakýho opevnění z velké moravy...tzv. piramides (je tam schválně to měkké i ) na červeném pozadí je znak olomouckého biskupství (na stánkách Žďáru nad Sázavou je napsáno olomouckého kostela , takže odhaduju že biskupství) a ty dva nože jsou znak Ditrichštejnů

06. 06. 2006 / 12.56 / Plasta

jindra .. mohu poskytnout ... CDR a EPS formáty *14*

06. 06. 2006 / 12.46 / agile

jindra > znak je neco jinyho nez logo ;)

Castecne souhlasim s patawou a adn, pouzity font je imho nevhodny. Co se tyce samotneho ztvarneni, neni to spatne, ale osobne bych si mozna dokazal predstavit lepsi vyuziti toho motivu krize, aby nepusobil tak negativne...

06. 06. 2006 / 11.44 / Jindra

Je to moc hezke. Je fakt ze soucasne logo kromerize je uz dost out a neco moderniho by urcite mestu pomohlo. Chtel bych se te zeptat Efo, odkud jsi vzal ty auta ve vektorech. Marne jsem neco takoveho uz nekolikrat predtim hledal a nic :( .

06. 06. 2006 / 10.34 / tpk

heh... prvni, co ve me ty krizky evokovaly byla ta srata fotka fotka s rozbitym vajickem, jak nakreslenej oblicej a krizky misto oci... proste to ve me vyvolava pocit smrti nebo tak neco... ale zas tak vazne me neberte... designu vubec nerozumim, kromeriz jsem take v zivote nevidel...

06. 06. 2006 / 10.16 / Bee (flc)

´hmm....fakt luxusni...líbí se mi noc tvoje návrhy... *4*

06. 06. 2006 / 09.41 / KONY

GYYYYD: ticho :) (ja to nebyl :)

06. 06. 2006 / 09.18 / dz

hmm hezky men! první dojem byl nic moc. Líbivej ano, ale k městu se mi to moc nehodilo. Po přečtení části manuálu musím říct, že to má fakt hloubku a skvělej nápad i s těmi akcemi, změnou žlutého kříže... GL !!!

06. 06. 2006 / 08.55 / Gyd

na meetingu ODS jsem byl (cekal jsem na tebe, zatimco sis montoval subswoofer do auta:).
Prave, kdyz vime, ze je to prdel, proc investovat do vizualu, nevidim pointu. Ale to neni nas problem, drzim palce, at ti to klapne, soustez stejne vyhraje AV Studio s nejakym macatym designem *4*

06. 06. 2006 / 08.54 / skutik

Nevim o tom nic moc, ale zda se mi to jako slusna prace =) V KM jsem nikdy nebyl, takze mam vcelku objektivni nazor a prijde mi to jasne jednoznacne jako zmena k lepsimu a o to prece ve finale jde =)

06. 06. 2006 / 08.49 / efa

GYD: :) všichni víme že km je prdel a zajímavá tak pro pár karos zorganizovaných klubem důchodců co si zajedou v neděli na výlet. to k tomu prádznému náměstí s tribunou /ale ted tam tuším měli meeting ODS tak to tam žilo, balonky a tak). našroubovat vizuální styl na znak nejde. nedá se s ním nic moc dělat. Vyhazují se prachy za strašné krawiny. tohle je investice správným směrem.

06. 06. 2006 / 08.47 / Flako


Pro me, jako pro naprosteho laika, je toto logo spatne,
protozes tam nepropasoval Vencu a klikate cesty.
Nez se temi cestami do Kromclu dostanes,
tak radej odbocis a zadne ctverce v zahrade neuvidis *1*

06. 06. 2006 / 08.43 / Gyd

EFA: jeste k tve otazce ze 07:29, jestli stavajici znak vystihuje soucasne mesto: kdyby to melo byt soucasne, tak navrhni prazdnou plochu a tribunu z namesti *1* *1* *8* *14*

06. 06. 2006 / 08.40 / KONY

fiiiha, na prvni pohled jsem si rekl, co je to za hruzu, ale potom se mrknul a konkretni gallerku a zacina se mi to libit.
ohledne Amstru me prave taky napadlo, ze by to mohlo byt spratelene mesto *13* , a Efa na to myslel taky :)

EFA: drzim palce a at ti to dopadne dobre.

06. 06. 2006 / 08.37 / dante2

efo kua to je AMSTR jak vysitej!!! jeste k tomu jak jsi delal tine ten book o amstru... kdyby mela kromeriz s amstrem druzbu proc ne ale takhle?? *7*

06. 06. 2006 / 08.37 / Gyd

EFA: to je prave to - vsichni to maji, ja treba vim, ze Berlin ma ve znaku medveda, ale jakej a jestli ma vizualni styl je mi docela volny. Nesel by ten "pozadovany" (mamo, souisedi maj kozu, musime mit taky kozu*14* ) vizualni styl naroubovat k tomu znaku? Tahle to dopadne tak, ze se vybere neco novyho, utopi se v propagaci tuna penez a nakonec to stejne dopadne tak, ze se prijede autobus turiustu a zjisti, ze se nemaji kde vychcat *1*

06. 06. 2006 / 08.36 / ivan

Zase pěkná diskuze, líbí se mi názor ADN na typografii i PATAWY na celou koncepci.
Věřím že obhajoby v poho, max. za E *1*
Zítra zakalíme

06. 06. 2006 / 08.19 / Plasta

a vůbec ... vyse*r se na obhajobu ... stejně bude dnes konec světa ... *1*


napadá mne .. tohle datum je pro tebe trochu symbolické hej? ... no nic .. aspoň máš mystický příběh pro vnoučata *8*

06. 06. 2006 / 08.08 / Plasta

po přečtení ADN a Patawy neni skoro co dodat ... prakticky jako lajk souhlasím, že je to na první pocity poněkud negativně laděné logo ... ale myšlenka se mi líbí .. sám bych na něco takového nepřišel ..(možná proto, že to tam skoro neznám)
A za důvody proč křížky apod. .... "ohebnost" loga do města se mi líbí .. IMHO odvážné ale v konečném výsledku sympatické tečka
držím palec i když možná není proč ... (skryté povzbuzení voe) *13*

06. 06. 2006 / 07.36 / efa

GYD: hele ano. do jisté míry je to trend ale trend správný. Jestli budeš mít chvilku, zkus si přecijenom přečíst tu teoretickou {odkaz} (od strany 17). Vizuální kultura v ČR je prostě stále dost mizivá. Všechna města v zahraničí mají svá loga a svůj vizuální styl a funguje to. Nesmíš vidět za vším prachy, korupci, černotu, snahu odrbat daňového poplatníka. Peníze utracené za dobrý vizuální styl města jsou dobře investované peníze. Samo je to pak otázka města jak s tím naloží bo sebelepší navrhnutý vizuální styl je ti naprd pokud se nedostane pořádně do praxe A NENÍ DŮSLEDNĚ DODRŽOVÁN.

06. 06. 2006 / 07.29 / efa

PATAWA, KUBA2: tak jak všechno v gd, je i logo strašně subjektivní věc. věř patawo, že sem do toho loga čuměl 3 měsíce nepřetržitě, měl sem ho tu rozvěšené klem a přemýšlel o tom víc než o čemkoliv jiném. Chodil na zámek a řešil, hledal pátral, konzultoval z panem Lukášem (km kapacita na historii města). Vyšlo x dalších variant ( i s kolečkem uprostřed) ale všechny sem zavrhl a použil tuhle. Písmo tam podle mě sedí. Logo je zkonstruované do detaily. jeho konstrukční rozkres který mám v manuálu sem tu nedával ale vše vychází z jednoho X. město sedí na spodním účaří s X stejně tak kroměříž. Zvrchu i zespodu stejná vzdálenost. btw zkus si napsat slovo kroměříž tvým písmem konstruovaným do čtverce a uvidíš co za roztáhlou hrůznost ti vyleze. CO se týká působení loga. Příjde ti že současný historický znak nějak vystihuje město? (mimochodem těch 6 protáhlých trojúhelníků jsou historická opevnění ještě z velké moravy) Já z něj do značné míry vycházel. jak barevnosti tak geometrickými tvary. Jen ty dva nože na víno sem vynechal. To logo funguje. Dá se operativně přizpůsobovat pro konkrétní potřeby. Víc o měsu ti asi řekne fotka na brožuře než městské logo. To není jen pro turisty, je to imho hlavně pro občany toho města. A ty by po měsíci silueta zámecké věže imho dost nudila. Kdybys chtěl můžu ti posalt pdfko mé teoretické o vizuálních stylech měst a obcí v ČR. Možná by si pak některé názory třeba přehodnotil. V každém případě dík za postřehy

06. 06. 2006 / 07.22 / Gyd

tema jsem resil s Efou s  predstihem (prace OK), rad bych jen zmninil, ze se mi obecne zda byt podivna myslenka vyrabet nejaky loga pro veci, co uz symbol maji (treba logo CR, neni snad vlajka urcity logo?) - mesto ma znak, coz je svym zpusobem logo (za tim ucelem vzniklo). Takze generovat dalsi takvy veci je zmatecnej trend, kterej asi vznika proto, aby zadavatel mel pocit, ze se neco dela a navic se na tom da ziskat nejakej ten chlup. Timhle textem samozrejme mirim na mesto nebo zadavatele ukolu.

06. 06. 2006 / 06.19 / Kuba2

IMHO: Neprojde. Neevokuje mi to Kroměříž.

Rady nemám. *13*

06. 06. 2006 / 02.46 / speccyman

nešlo dát mezi ty čtyři Xka tu kulatou dominantu?

06. 06. 2006 / 01.33 / patawa

opakuju, co sem ti rikal uz asi pred mesicem dvema po icq: kdyz sem to videl poprve tak sem si myslel, ze je to vtip. Uz ten zakladni koncept jednoduchych geometrickych tvaru je spatne - s tim negativisticky ladenym vnimanim, ktery tu hlasi ADN musim jen souhlasit... logo by melo v prvnim planu, pro kromcl neznaleho navstevnika, evokovat naladu a postoj mesta - nikde nic, hrbitovy, zlo ... duchodci?? ...
videl sem, myslim, dost zasadnich ceskych mest a kromeriz je jedno z mala mist, ktere te svou malebnosti bezvyhradne okouzli a to je podle meho nazoru to, z ceho se melo pri navrhu loga vychazet, mozna ze ty si oproti me videl moc manualu zlinu, brn a prah a malo ceskych mest na vlastni oci, protoze jinak by ses takhle nesvezl na vlne ...
no proste si nemuzu pomoct, ale zakladni myslenka je dle meho nazoru spatna a nestabilni

docela rad bych slysel postoj vasich profesoru treba zrovna k pouzitemu fontu, ktery uz se tu take diskutoval... ten cvercovej tvar symbolu kontra obdelnikova tvar te prasive linearni bezserifove antivy, tak nehorazne do oci bijici u dvakrat pouziteho M...cece cece ...
jeste ze z tech nahledu neni zretelne ze kompozici do mrizky,ktera se taaak hlasite nabizi, to nevidelo ani z rychliku...

anyway pekne fotky, ale ty to buhuzel nezachrani...

koukam paralelne na debatu na nyxu, srat na narazky o vykradani amstru, ale kdyby to bylo alespon technicky vysolichany...prece jenom je to bakalarka voe


teoreticky vim o designu hovno, hrajeme na pocity, ale tyvoe tech par zakladnich pravidel je tu uz taaak dlouho ...

proste hodne stesti nska! kazda prace te soupe o kousek dal, tak popojdem

06. 06. 2006 / 00.20 / jenisjenkuch

Ja rikam ANO, mne se to libi *13*

06. 06. 2006 / 00.03 / efa

dyť jo. počítám s tím. měl sem udělat jeden plakátek km - amsterdam - partnerská města :)

05. 06. 2006 / 23.46 / sarinka

efa: ja ale neresim kdo co vymyslel prvni ani jestli font vysel driv nebo ne. jen to, ze kdyz si nekdo rypne, bude to opravnene. to je vse :)

05. 06. 2006 / 23.35 / Safirus

ADN - no portfolio jako Joe Finocchiaro hned tak někdo nemá *6* *12*

05. 06. 2006 / 23.34 / efa

SARINKA: systém modifikace loga si přálo samo město. dostal sem to v zadání, když sem tam u nich byl na jednačce. Výměna posledního X se tak nabízela. Dokazovat tu že sem ten systém měl vymyšlený dřív než vyšel font je zbytečný. Amsterdam miluju a svědomí mám čistý. Mám tu před sebou typografický manuál tak proto ten termínek :)

05. 06. 2006 / 23.22 / sarinka

I kdyz rypat nebudem - logo Amstru zna snad kazdy (nemluve o tom, ze vsichni co budou u obhajob se prece jen grafickym designem nejakym zpusobem zabyvaji... takze tam uz fakt neni pochyb) takze i kdyz budeme mlcet... Zvlaste pak ti, kteri ctou Font, ze... tam bylo v tusim predposlednim cisle rozebrano vcetne celeho systemu fungovani... proto jsme vsichni meli pripominky hned na zacatku... a jeste kdyz poslednim tvym vyrobkem byla kniha o Amstru ze :)) s krizkama na obale... ryp ryp (mimochodem mluvis uz jako by jsi se snad i ucil do technologie - "linearni bezserifove staticke pismo" :D tak snad nam to vsem zitra dobre dopadne... uf... a u obhajob jsme si snad veci vzajemne nikdy nijak neshazovali, tak proc bychom to delali ted u bakalarek, ze... myslim, ze svuj nazor si rekneme vzdycky uz predem... Kazdopadne cely ten vysledek vcetne instalace vypada dobre... tak si myslim ze fakt neni ceho se bat, i kdyz si nekdo rypne... ke kazdemu budou nejake vyhrady... (a ty se ted tady docela dobre pripravis jake, co :)) a budes umet reagovat, si snad zalozim blog :D

05. 06. 2006 / 23.15 / dash

Kladně hodnotími nápad i provedení. Logo je svěží a "trendy" ,). Jista podobnost s Prahou tady je, ale pokavad to nebyl zamer tak neva. Ne vazne je to dobre. Na zeytra ti budu drzet vsecky palce! Cao

05. 06. 2006 / 23.09 / AdN

efa: Nimbus Sans = Helvetica, resp. podobny k nerozeznani. ale je to subjektivni - ja mam k Hellvetica-like pismum velkou averzi. btw. ty Amstry, Prahu atd. neber osobne, tohle resi myslim kazdej, jelikoz at uz vedome nebo ne, vzdycky jsme ovlivneni tim co uz je/co se nam libi, (u Prahy sem neymslel logo ale vizualni styl.). Ovsem jak rekl Einstein: "The secret of creativity is how to hide your sources" :)

05. 06. 2006 / 22.54 / efa

ADN: dík za názor. Heh. Ve finále to vypadá že sem vzal amsterdamu křížky, praze čtvereček a zameteno :) Ok dostali ste mě nemám sil se bránit :) Ne hele. Helveticu nepoužívám. Používám rodinu písem NIMBUS SANS. Tzn. lineární bezserifové statické písmo které jde myslím pěkně s tím čtvercem a i při malé velikosti stále slušně čitelné. Navíc velké množství řezů tohohle fontu mi dává možnost kreativního použití v nejrůznějších administrativních dokumentech. Druhý tolerovaný font je TIMES NEW ROMAN. Jednak je free a jednak ho bude mít každý úředník v pécéčku. tady je letecký záběr květné. {odkaz}

05. 06. 2006 / 22.40 / AdN

efa: muj pohled - Helvetica ven. Dneska design dospel do doby kdy vic nez kdy predtim zalezi na kvalitni typografii, ktera odlisi to co uz tu jednou bylo, a Hellvetica myslim neni dobry reseni, pokud uz ano, tak nejaky nestandardni rez (+ kerning + umisteni). V Kromerizi jsem nikdy nebyl, takze nevim z ceho vychazis (zahrady), nicmene pokud bych ho delal, bral bych tenhle znak naporiklad jako sketch, z kteryho bych vychazel pri dalsi praci, tedy zaklad nikoliv vysledek (jak rikam, nevim z ceho vychazis, takze nehodnotim napad). Dalsi podle me zasadni chybou je negativni naladeni znaku (neco jako "sem radsi nejezdete... " osobne na me tak pusobi - treba zminovane logo Amstru tak nepusobi jelikoz ma odlisne proporce). Souhasim ze panorama neni cesta. Pouziti ovsem silne evokuje Najbrtovo logo Prahy a to je podle me mnohem horsi nez srovnani s Amstrem (pokud to nebyl zajem). Polopate musim rict ze tu forma vitezi nad obsahem.

zajimave odkazy:
{odkaz}
{odkaz}
{odkaz}

05. 06. 2006 / 22.30 / FBI

LUCIK: tak nerypejte zase az tak moc u obhajoby... to mu preci nemuzete udelat
MOT: toho bych se zase az tak moc nebal

05. 06. 2006 / 22.01 / MoT

Nejakej vtipalek nebo mladej primitiv ;) vezme cervenou fixu a hned je z toho hakovej kriz...

05. 06. 2006 / 22.00 / 47

pekny, ale to neprojde!

05. 06. 2006 / 22.00 / lucik

FBI: jj, my si do Efi rady rypnem, respektive uz jsme rypaly *15*

05. 06. 2006 / 21.54 / xb

ja sice z KM nejsem, ale jakozto obyvatele hlavniho mesta sousedniho okresu (UH) to ve mne asociovalo ustav kam vozi prepracovane lidi (ale to jsem se jeset nepodival na kompletni galerku)

05. 06. 2006 / 20.54 / FBI

a je jej, ty do toho budou tez rejpat? :)

05. 06. 2006 / 20.47 / efa

FBI: všechny moje spolužačky :) to sem si jistej :)

05. 06. 2006 / 20.46 / FBI

jj, vsecko super, libi se mi to a rozhodne na zitrek drzim vsecky palce (to myslim uprimne), treba tam nebude zadnej rejpal, co byl v Amstru :)...

05. 06. 2006 / 20.37 / efa

FBI: barevnost vychází z dosavadního městského znaku...

05. 06. 2006 / 20.32 / FBI

jj, presne jak pise Efa, jednoduchy tvary si o podobnost rikaji a kdyz se k tomu prida i stejna barrevnost, tak pak vidis ten vysledek. Srovnavat akritizovat bude asi kazdej...

05. 06. 2006 / 20.31 / FBI

ale o to tady prece nejde... je chapu, ze to z neceho vychazi, jenze takovy jednoduchy a nemakany design uz tu bohuzel je vcetne stejne barevnosti (Amsterdam). S tim bohuzel nic nenadelas... a to je to, co jsem mel na mysli - muzes kazdymu vysvetlovat, kde to ma ci nema zaklad, ale pokud jsi jednou videla logo Amstru, tak ti ani vysvetlovani nepomuze :))

05. 06. 2006 / 20.28 / efa

O amstru vím a nejsí první kdo mi to připomíná. Amstr má kříž svatého ondřeje. já mám cestičky po krásné barokní zahradě francouzského typu. Rozhodně sem to nedělal tak že: jé amstr má hezké logo! tak přidám ještě jedno X a vymalováno. Sem si jistý že tuhle podobu budu muset obhajovat i zítra. Tyhle jednoduché tvary si o podobnost s něčím říkají. Opravdu sem křížek nevymyslel já :)

05. 06. 2006 / 20.23 / kolo běžka

nechci působit jako bojovník za cizí věc, ale moc se pleteš pokud říkáš, že je jedno kde je základ - protože základ a základní myšlenka díla je to nejdůležitější na celé takové věci, at chceš nebo ne, ta myšlenka je zakodována v celém projektu a když ne úmyslně, tak podprahově ji vnímáš ... možná to zní zmateně, ale at je to grafika, nebo architektura nebo obraz, prostě to musí mít ten základ na kterém stavíš - je to duše díla *13*

05. 06. 2006 / 20.17 / FBI

tez miluju ty bile krize na cervenem pozadi... ale Amsterdam byl holt prvni *13* a je celkem jedno, kde je zaklad :)

05. 06. 2006 / 20.14 / kolo běžka

indulon: tady to má základ v něčem jiném - geometrie zahrad

05. 06. 2006 / 20.12 / indulon

{odkaz} ??????

05. 06. 2006 / 19.55 / Milton

Jo..... a už si mu tam pohodil ňákého toho myslivca a bonboniéru.....kritika se musí nasměrovat tím zprávným směrem...:):)

05. 06. 2006 / 19.54 / Milton

Mě to zaujmulo jak sviňa.. nevim ale jestli jenom samotný návrh ale asi aji rozsáhlost toho všeho kam až se vy dostanete... Viděl sem to celé u Vaška (doufám že v poho...) a líbili se mi ty možnosti které bys jim donesl až nos... Samotné logo: barvy správně oslazené, písmo kooperující, celkový dojem: velmi dobré, s květnatou plnou ovocnou chutí, hodící se k zvěřině a tmavým masům..:)


© Copyright 2012–2024 youngprimitive.
All Rights Reserved.
DámskéPánskéDětské