Aktuálně

22. 10. 2008 / Filip Urban / aktuálně

Nevím, jestli to pozorujete i vy, ale v mém okolí se to začalo hemžit finančními poradci. A to často lidé, kteří pojem ekonomika zažili možná někde na střední v prvním ročníku. Začne to nevinným telefonátem: "Čáu Efo! Co děláš.....hele mám pro tebe super nabídku!" Pár sem s poděkováním odmýtl, ale pak sem si řekl. Kua třicítka na krku, nějaký peníze vydělávám, nic moc neušetřím. Než se naděju, půjdu do důchodu a co pak? Z čeho budu žít? Jako OSVČ nemůžu počítat s nějakým důchodem. Měsíčně solím desítku za nájem za hezkou ale kukaň 1+kk a měl bych začít nějak řešit bydlení, když všichni kolem mě se vrhají do staveb domů :) Ladit křivky v ilustrátoru to by mi šlo, ale řešit své osobní finance - to nedávám. A tak sem na jeden takovej telefonát kývnul a spustil sem bleskovou reakcí schůzek, domlouvání, spekulování a mám tak nafouklou hlavu ekonomickými pojmy, jak nikdy.



Ulovila mě společnost AWD - můj nezávislý finanční poradce. Po první informační schůzce si mě odvezli do centrály a v malém kanclíku ve dvou mi předložili moji osobní složku. První věc, která mě dost zarazila byl dotaz, kde mám seznam svých známých se všemi kontakty na ně. Ještě mi nic nepředstavili a už by rádi měli další zaháčkované lidi. Tenhle způsob podnikání se mi fakt příčí a rozhodně nehodlám "udávat" své známé jen proto, že mi někdo zdarma vypracuje nějakou analýzu o které si ani nemyslím že je nějak objektivní, protože vím, že takový kravaťáci musí z něčeho žít a byť se tváří jako nezávislá skupina, určitě ví, co doporučit, aby jejich provize byly co nejvyšší.

Slušně vyškolený profík mi hodinu představoval moji složku, kdy sem se hned na úvod dozvěděl, že pokud do toho půjdu, ušetří mi za 30 let nějaké 3 miliony korun. Nevím jestli taková informace všem ostatním podlomí kolena, ale na mě to zapůsobilo spíš kontraproduktivně. Abych to neprotahoval. Pokud smlouvu podepíšu, začnu pravidelně platit za pojištění majetu a odpovědnosti, za flexibilní životní pojištění, za investiční životní pojištění a za investiční spoření. Na závěr padla nabídka na hypotéku, protože to mě asi zajímalo nejvíce. Nabídli mi revoluční metodu: Investiční hypotéku, která ve srovnání s běžnou hypotékou je až podezřele výhodná. Bez hypotéky to dělá nějakých 5000,- měsíčně.

Na obhajobu musím říct, že mi bylo vše vysvětleno, ukázáno, demonstrováno. Grafy se kreslili jeden za druhým a celý ten systém sem jaksi pochopil. Raději sem ale nic nepodepisoval a nechal si čas na rozhodnutí. Byť mám sice maturitu z ekonomiky, nic mi tyhle čísla neříkají. Proto se chci zeptát vás, kteří se v tom třeba pohybujete, abyste mi poradili nebo řekli třeba - jo tohle a tohle je důležitý, tohle je nesmysl, investiční hypotéka je krok do neznáma, investice celkově jsou teď nezajímavé atp.

Budu rád za každé info nebo zkušenost.



Komentáře

Kontrolní kód: kontrolní kód
13. 11. 2008 / 11.24 / EP AWD

TO TAMASTAR: Nojo, ty jsi ten poradce, o kterém jsem psal. Hele, a který podílový fond ti zajistí úvěr pro případ smrti? A co takhle gramatika, říká ti něco? Jako bankovní úředník, dle mého, by ses měl prezentovat poněkud kvalitněji, nemyslíš? Jak jinak ti mám věřit, že jsi seriózní bankéř, když se vyjadřuješ tak výrazným slangem.
Jinak, proč myslíš, že životní pojištění, které např. ztrojnásobí vkladové prostředky, nemůže mít efektivní výnosnou funkci? Protože ho nabízí pojišťovny a ne tvá banka? Protože tvá banka má investiční frakci, která obchoduje s podílovými fondy? :-)

13. 11. 2008 / 11.16 / EP AWD

Ještě k úvodnímu příspěvku - v AWD se doporučení na klienty uplatňuje jako SERIÓZNÍ metoda získávání kontaktů na potencionální klienty, pouze však v případě, že je toto doporučení relevantní, tzn. že se obě strany dohodly na spolupráci. Oni dva pánové z AWD Vám určitě neřekli, kde máte kontakty, ale jistě se Vás zeptali, zdali je máte připraveny. O tom se totiž dozajista s Vámi dohodli na první schůzce. Víte, to je prostě rozdělení úloh - poradce pro vás vypracuje a připraví návrh, vy si zase připravíte doporučení. Zda si pak vzájemně svá díla vyměníte, je otázkou budoucnosti. Ostatně, jak by se Vám líbilo, kdybyste si objednal novou ledničku, Dodavatel by Vám dovezll krabici, vy byste mu dal peníze a on by Vám řekl, že krabice je prázdná a že lednici Vám doveze až zítra, protože nevěděl, zda při jeho návštěvě budete mít peníze? :-)

13. 11. 2008 / 11.03 / EP AWD

TO PETR, GYD a ostatní: Pracuji u AWD a jako takový bych rád přispěl do této rozmanité diskuse svým dílem. Možná bych v úvodu zmínil, že dle mého soudu je poradce pro člověka, který si chce nechat poradit. Souhlas? Takže pokud jde o Vás, co finanční problematice v rámci privátního sektoru rozumíte, nehoňte si tolik triko před těmi, kteří chtějí tuhle práci, pochopitelně také s plnou múrou odpovědnosti za daná rozhodnutí, svěřit profesionálům. Ale kdo vlastně je ten profík? Finanční poradce by podle mne měl být člověk, který má přehled o dění na fin. trzích, o spekulativních odhadech budoucího vývoje trhu a o spoustě dalších věcech. To by se ale patrně jako poradce neuživil, poněvadž by trávil 24 hodin denně studiem informací fin. charakteru, navíc, ani to by mu k objektivnímu úsudku patrně nestačilo. Řešení? Je velmi jednoduché - mít někoho, nejlépe skupinu lidí, která takové informace zpracuje, analyzuje a vyhotoví např. tzv. investiční doporučení. Na základě takto zpracovaných informací už člověk inteligentní a školený dokáže zpracovat finanční návrh pro klienty v takovém časovém horizontu, aby se mu to z hlediska úplaty vyplatilo.
Teď trochu konkrétně - pokud jde o výroky typu "stavebko je lepší" apod., jak už zde bylo dříve uvedeno, vše je individuální a záleží na posouzení potřeb daného klienta. Pokud mám k dispozici podrobnou analýzu potřeb, stavu klientského fin. portfolia a znám způsob uvažování klienta, s využitím kvalitních investičních doporučení a osvědčených zásad z hlediska ochrany možných rizik v dané domácnosti jsem schopen vytvořit optimální nastavení klientského portfolia. Samozřejjmě, že to vyžaduje jistou dávku schopnosti aplikovat získané poznatky do praxe. Jinými slovy - nejsem žádný papoušek:-)
Závěrem bych uvedl, že srovnání s multilevelovou ZFP a podobnými institucemi není na místě, jelikož z principu letadlového systému provizního odměňování těchto firem je patrné, že centrální a komplexní vzdělávání tak vysokého počtu "poradců" je pouhou utopií. Ale na druhou stranu, individuality jsou všude a vzdělávání může být také o samostudiu.
Závěrem bych podotknul, že vždy a všechno bylo o lidech a obecně poznáte člověka už na první pohled nebo poslech. V žádném případě bych zde nechtěl vystupovat jako mluvčí AWD, ani bych nechtěl kritizovat konkurenční poradce, narozdíl od pana "bankovního poradce" (promiňte, jméno mi už vypadlo), který tak vehementně prosazuje názor, že více investičních pojištění je na nic. V kontextu s tím by mě zajímalo, z čeho tak jednoznačně vycházíte? Neznáte v podstatě situaci klienta, neznáte jeho příjmy, neznáte návaznosti jednotlivých prvků navrhované koncepce... Nevíte, zda není jedno inv. pojištění určeno pro koncept financování bydlení a druhé pro účel spoření... (z důvodu různého investičního horizontu) Nevíte ani, zda náhodou (a věřím, že tomu tak může být) klient neobdržel v návrzích poměrově stejnou investici i do podílových fondů. Já totiž běžně kombinuji obě složky. Pravdou je, že z hlediska provizí je invest. pojištění zajímavější, ale na druhou stranu, opravdu jsou otevřené podílové fondy výhodnější? Skutečně na ty peníze klient po celou dobu zbývající do penze nesáhne? Znáte snad někoho, kdo bude mít kupř. 30 let na stole hromadu peněz, aniž by ji postupně rozebral? Já ne. Takže, kde berete tak jistý, jednoznačný názor na věc? Nečekám reakci, navzdory interpunkci nejde o dotazy, ale o konstatování. Pravda, trochu jsem se rozpovídal, ale hrozně mě irituje, jak si každý druhý člověk v této zemi myslí, že zvládne všechno sám a lépe. Sám se vyléčí z nemoci, sám si postaví dům, sám si ho zařídí, sám si vymaluje, sám si vyřeší finance, možná si sám najde práci a možná si ji i sám zaplatí:-))
Ale to už jen žertuji, samozřejmě... Takže hezký den všem a neřešte tolik věci, které se tlacháním vyřešit nedají - to už tu totiž jednou bylo, i když šlo o politický a nikoli ekonomický problém. Mějte se...

28. 10. 2008 / 16.18 / josh

Pokud padla dohoda - ty dáš kontakty, my ti zpracujeme osobní složku, pak se nediv, je to způsob, jak sehnat další kontakty, které se jinak shánějí velmi těžce. AWD znám jen okrajově, ale tím že jsou nezávislí, nebudou ti cpát nic, co poradci v bankách musí za každou cenu prodat, aniž by byli přesvědčeni, že je to úplně košér. Pokud nemáš babičku, která ti hodlá odkázat 4 míle, nemáš šanci se hypotéce vyhnout, pokud teda nechceš neustále cpát love někomu jinému. Já se hypotéky bojím jak čert kříže, ale nevyhnu se ji, páč chci bydlet ve svém a nemám rodinnou podporu jako zoom, tomu bude stačit stavebko. Sumasumáru, měsíčně platím za stavebko, životní a investiční spoření, úrazovku, něco jsem si staáhl na minimum, stavebko dávám 17 kil, abych využil ideálně podporu státu. Nevěřím, že po přečtení všech komentů nemáš v hlavě ještě větší guláš, použij selskej mozek

25. 10. 2008 / 14.16 / Tamastar

Čau pracuji v bance a k tomu co jsem si přečtl. Lidi s AWD ti chtějí nacpat to za co mají peníze tedy asi tři životní pojistky což je pro tebe nevyhodné , protože provozní náklady na pojistku jsou až směšně vysoké.Žádné INVESTI4NÍ životní pojistka néni spoření !!! třeba investice do podílových fondů má větší význam než toto. Neveřit jim !

24. 10. 2008 / 11.00 / STORM

No, jak jsem napsal, po vrácení dvo bas piva a zokupení DVD s Cimrmany mám 27o Kč v peněžence, ale myslím si, že ty bigboardy co má AWD kolem dálnice někdo zaplatit musí . ...

23. 10. 2008 / 19.38 / stancza

2 KAZMA: a jak ti to jde? já jsem zatím ve stádiu nasávání informací a asi ještě dlooooouho budu *14*

23. 10. 2008 / 16.55 / Marty

efo dobre delas ze jim neveris, jebat na investicni hypoteku aj na cele AWD, beware! *14*

23. 10. 2008 / 16.53 / Kazma

2 : STANCZA : Taky si myslím - dělám v tom ...

23. 10. 2008 / 13.12 / Petr

Tohle ukažte všem lidem, co vám chtějí radit s penězma {odkaz} Nejlevnější je sestavit si své portfolio z akcií, podílových fondů, investičních certifikátů a neživit nenažrané pojišťovny a banky, které stejně investují do toho samého (akcie, dluhopisy, CDS, ETF, HZL apod.), jen si za to vezmou nehorázné poplatky...Já osbně mám teď portfolio nastavené takto 50 % akcie, 10 % akciové podílové, 20 % hotovost, 5 % zlato (investiční mince), 15 % penzijní připojištění.

23. 10. 2008 / 13.09 / Frogy

ja bych jenom poznamenal k cenam bytu (delam v tom). Imho jsou porad lokality, kde se da poridit byt s vidinou toho, ze se na tom neprodela. Ale techto lokalit je porad mene a zlata doba pro nakup uz pominula. Nicmene jeste ted se daji poridit byty ve mestech za 10-15tis./m2 (u cca 60-70m2) a tady bych se toho rozhodne nebal - ovsem je nutno uvazovat o vecech jako je dana lokalita a jeji dalsi vyvoj.

23. 10. 2008 / 12.44 / Petr

A ještě: finančního poradce může dělat člověk s maturitou z jakéhokoliv oboru, takže i např. vyučenej prodavač s dvouletou nástavbou... Takovej člověk ví o financích hovno a papouškuje to co mu řeknou ve firmě.... Kdysi mě lanařili do AWD i Partners, teď nedávno do ZFP... Všichni ti lidi věděli houby, zeptejte se jich třeba na nedávný vývoj LIBOR, spready u korporátních dluhopisů, credit default swapy apod. U ZFP ani neví, které společnosti se obchodují na pražské burze. :-(((((

23. 10. 2008 / 12.39 / Petr

Zdar EFO, v oboru financí se pohybuji celkem dlouho a jedno vím jistě, většině lidí z těchto společností nejde vůbec ale vůbec o tvůj profit. Investiční životní pojištění píšou snad každému, je z toho bezkonkurenčně nejvyšší provize (doporučuji shlédnout např. www.investujeme.cz, www.penize.cz, www.finance.cz, www.finmag.cz). Ono se dá celkově říct, že těmito lidmi nejvíce prosazované produkty jsou pro klienta ty nejnevýhodnější. Banka jednoduše vyrobí stroj na poplatky, nabídne zprostředkovatelské společnosti tučnou odměnu za to, že bude tyto produkty prodávat, což se pak také děje. Vydělá banka či pojišťovna (na poplatcích), poradce (na provizích). Jediný kdo prodělá jsi ty, doporučil bych tedy ještě web www.t-a-n-k.cz a knihu "Lovci vašich financí". Co se týče koupě nemovitosti, NEBLÁZNĚTE, ekonomika oslabuje, klesá poptávka po věcech dlouhodobé spotřeby, už dnes nemůže 5.000 domácnosti hypotéky splácet. Podívejte se do USA, Španělska, Velké Británie, pobaltských států, tam všude už ceny nemovitostí padají v řádech desítek procent. JINAK BYCH VÁM VŠEM DOPORUČIL ČETBU ČLÁNKU {odkaz}. pozn. nebyl jsem, nejsem a doufám že nebudu z Partners... :-)

23. 10. 2008 / 12.27 / Frogy

hehe, vidim tu vyrazny posun v tematech oproti 5 letum zpet, kdy jsme resili jak nam je po vcerejsi pitce dneska v praci blbe... *1* *1*

co kdybychom udelali na chate nejakej workshop/think tank? *5*

23. 10. 2008 / 12.15 / Johnny*

ZOOM: s tou hypotékou nemáš pravdu, jsou i způsoby, jak splatit hypotéku předem( tedy před plánovanou dbou splacení), naiž bys musel platit ušlé/zbylé úroky. Existuje způsob. Jen o něm každý neví.

Nízká informovanost na to hrají všechny společnosti.
Při úvěru ze stavebního spoření budeš platit úrok za celou výši úvěru, tedy i za to co sis už naspořil.
To jedivné ne, platit někomu za půjčení peněz, které patří Tobě, ne?

EFA: čelt sis, co jsem psal? s tím co bych volil s hypotékou a bez?
s HYPO: investiční životní, které se dá použít k předčasnému splacení hypo (s neplacením ušlých úroků to nemá nic společného)
bez HYPO: úrazové pojištění+ fondy nebo stavebko, ovšem to nové stavebko není už to co to bývalo

Každopádně v obou případech Penzijiní připojištění- 150 kč měsíčne od státu při 500+ kč/měs. Co stát dá každopádně berme, jinak bere totiž pouze on(stát).Neplést s důchodovým-úplně něco jiného

23. 10. 2008 / 12.06 / [ K! ]

Ad ZOOM 23.10.2008 | 07:49 - přesně tak, máti prodala nějaký latifundie a tak už teď u stavebka zaplatím jenom jednu splátku (místo štyryceti - super ježišek) a su cajk.

EFO, di do stavebka a pak na magistrát a dej si žádost o byt... mě stál metr štvereční obecního bytu (počítám prachy za opravu i za koupi bytu+poměrné části pozemku pod barákem) pět táců. Hm?

btw odmýtl *8* *8* *8*

23. 10. 2008 / 11.47 / PiR

Jeste bych zvazil mBank, jakozto nepriliz proverenou spolecnost. Alternativa je pak uz jen ING Konto, ikdyz ty uz taky podporila Holandska vlada odkupem casti akcii... Je to pruser..

23. 10. 2008 / 11.27 / Ivan

ty voe, no nemám, ale chtěl bych, asi půjdu o víkendech ještě dělat zedníka, nebo instalatéra, ti se maj nejlíp *1*

23. 10. 2008 / 10.53 / efa

IVAN: kilo máš tak možná ty voe :)

23. 10. 2008 / 10.50 / Ivan

EFA: kurwa, neříkej že neuspoříš, ty to kilo měsíčně jenom tak rozfrcáš *1*

23. 10. 2008 / 10.44 / efa

GYD: to zní rozumně co říkáš. Do hypotéky asi nemá cenu chodit s holou řití a platit 20 litrů měsíčně 30 let je psycho :( pořeším ten účet u Mbank zřídím si to životní pojištění a budu dávat prachy na to stavebko. Na zbytek zatím seru. Utápět někde 30 let prachy asi nemá cenu. Sem zvědavý, co mi na to borci z AWD řeknou

23. 10. 2008 / 09.54 / Gyd

Efo, at by byli AWD sebelepsi, pri dotazu na predani kontaktu na tvoje okoli bych se sebral a odesel. Kdyz neumeji tohle zebrani o informace ani zamaskovat.
Ad investicni hypoteka: "Kombinace hypotéky s investicí není ale zdaleka pro každého. Aby vám banka kombinaci vůbec umožnila, musíte být schopni platit mnohem více než při klasické hypotéce - jednak platíte úroky, které se nesnižují (neboť je stále stejná výše půjčených peněz; u klasické hypotéky se úroky počítají ze snižujícího se dluhu), jednak musíte pravidelně investovat, na což banka také dohlíží.

Kombinovaný produkt se tak hodí spíše pro bonitnější klienty. Ani to ale nestačí. Klient by měl mít také alespoň základní zkušenosti s investováním. U dynamických fondů jsou běžné propady i v řádu desítek procent v průběhu několika dní a s tím by měl klient počítat a být na to připraven. Investovat do konzervativních fondů se nevyplatí, protože jejich výnosy jsou nižší než úrokové sazby hypotéky."

Nasel ses v tom? nemyslim *14* Podle me, setrit se da i jen tak, ze si odkladas penize, vsechny mozny uroky a podpory jsou bud nizky, nebo vykoupeny tim, ze k penezum nemuzes mit v pripade nouze okamzity pristup (leda za ztraty podpory). To si radsi rekni - odlozim kazdej mesic 4K a uvidis, jak budes mit peknej duchod, na nejakym sporicim uctu se da i trosku bojovat s vlivem inflace.

Ja mam teda investicni duchodovy pojisteni a sel jsem do toho proto, ze k tomu mam i pojistky (den v nemocnici za 400, kdyz zitra umru, tak pozustali dostanou pul mega)

23. 10. 2008 / 08.46 / stancza

2 KAZMA: no spis ironicky, protoze nad cenovou krivkou nikdo kontrolu nema, na to je ten ilustrator asi fakt lepsi, hehe. ale obchodovat futures muze byt zajimave, kdyz tomu clovek rozumi...

23. 10. 2008 / 08.30 / jednadvacet

Ja bydleni resil celej lonskej rok. Nakonec dopadl uver ze stavebniho sporeni s preklenovacim uverem. na 1,3 MKc (100%) cca 8000 mesicne 18 let, ourok z preklenovaku 4,4%, z radnyho pak 3,9%, obe miry garantovany po celou dobu uveru. Oproti hypotece na 30 let preplatim o cca 250 tisic min, navic muzu bez sankci provadet mimoradny platby. Musim teda mit k tomu zivotni pojisteni (299/mes), to bylo nutny.
Zivotko a penzijko do nejaky castky a cely zaplaceny uroky z uveru se daj (zatim) odepsat z dani, coz muze byt navic docela prijemna danova uleva.

Kazdopadne: mam pocit, ze jsem to stihnul vyridit za minutu 12. Uz loni to byl pro me docela boj a drahej spas; kupu mergli covek vytasi, aniz by mel jistotu, ze mu uver daj. A vzhledem k hypotecni krizi a blablabla se ted vsechno hrube ztizilo.

rovna se: Nezavidim a drzim palec.

23. 10. 2008 / 07.49 / zoom

Hypoteka ti naopak pokryje celou castku nakladu, stavebko pokud nemas nic tak 80% cilove castky ale pokud mas nasporeno, dají ti klidne 100%. Ja si ted vyrizuju uver ze stavebka, kde mam neco pres 100 tacu a daji mi mega a 600 rezervu, takze v podstate plnou cenu pozemku plus dalsi prachy, ktery teda pouziju na byt. Vsechno ale musis dokladat a nemuzes treba kupovat televizi nebo cokoliv co je "na volno".
Vyhoda uveru ze stavebka oproti hypotece je hlavne v urokove rocni sazbe a taky v tom, ze ji muzes okamzite zaplatit, kdyz dostanes nejaky vetsi obnos. U hypoteky celou castku nemuzes doplatit nebo zaplatis vsechny uroky jako by si splacel treba 30 let, Takze vsechno ma sve plus a minus.
Podotykam, ze nejvetsi vyvar po tzv. financni poradce je zivotni pojistka, ze ktere má 15 a vic tacu provizi a navic mu chodi prachy i dale. Stavebni sporeni je tak provize za 3 tacy, takze nic moc. U hypoteky nevim ale je to vic...
Myslim, ze neni spatne se s nimi sejit, ale jen pro info a jit na vice mist a byt neoblomny.. *15*

23. 10. 2008 / 06.04 / jirkap

Pridam svuj postoj/zkusenost (nedavno sem resil koupi bytu, takze spis k tomuhle tematu):
- hypoteka je bych rekl ok ve chvili kdy jsem schopen rychle ji splatit. Pokud si vezmu na 30 let barak za 6 mega tak to je brutal. Na trhu jsou rekl bych pomerne velke rozdily v urokovych sazbach a dodatecnych poplatcich, je dost tezke se v tom vyznat. Neverim blafum o tom ze financni poradce dokaze zaridit nizsi urokovou sazbu a ja sam ne. Chce to se s tim moc nesrat a nelizt kazdymu do rite, jsou to moje penize (vetsinou v takovyhlech vecech skoncim u nejakyho vyssiho manazera/reditele, protoze moulove na prepazkach/klientsky poradci etc. jsou porad to nejde, tohle taky ne.., chce to brat tak ze sluzby fakt na miru se defaultne nenabizej, jsou schovany pod pultem). 100% hypoteka je prusvih, to samy americka, + dalsi nejaky sluzby 'znate z reklamy', nejvyhodnejsi jsou klasicky hypoteky do 70% ceny nemovitosti. Uz si to moc nepamatuju, ale tusim ze banka musi ze zakona pokryt tu pujcku ze 143% nebo tak neco, pokud ti da 100% hypoteku, je to pro ni vetsi riziko, tim padem si to kompenzuje vyssi sazbou, ale tady uz fakt nevim).
- stavebko jsem mozna tak uplne nepochopil (mozna nekdo dovysvetli), ale prijde mi vyhodne az ve chvili kdy nemusim pouzit preklenovaci uver (tj. uz mam davno nasporeno cca 40% castky kterou potrebuju ke koupi), dalsi problem je, ze je neflexibilni (dlouho trva vyrizeni), ma vyhodu v tom ze zustava celou dobu pevna urokova sazba

Poradci jsou zlo. Nevidim duvod proc sverovat sve penize lidem s pochybnou odpovednosti, ktere jsem v zivote nevidel. Stejne je to s realitkama, vzdycky at jsme sli do najmu, nebo ted si kupovali byt, vyridili jsme to bez nich. Kdyz to shrnu, tyhle lidi/spolecnosti ja zivit nebudu.

Nakonec jsme prachy sehnali jinak, takze jsem tim moratoriem projit nemusel, za coz jsem extremne vdecny.
Hodne stesti.

22. 10. 2008 / 23.12 / Kazma

2 STANCZA : Nemyslím s těma trígama, myslím to s tím finančíkem ...

22. 10. 2008 / 23.12 / Kazma

2 STANCZA : To jsi myslel jako ironii, nebo vážně?

22. 10. 2008 / 21.52 / stancza

kupujte trička *13*

22. 10. 2008 / 21.49 / BORAT

zlato klesá, ale snad zase poroste, good choice, palec nahoru

22. 10. 2008 / 21.43 / chechet

ad investicie, ja radim: kupujte zlato. *14*

22. 10. 2008 / 21.25 / JAJA

muj otec dela pod nejvetsi realitni spolecnosti u nas a od zacatku mu tam bijou do hlavy at v zadnym pripade nedoporucujou vzit si hypoteku nekomu z rodiny, ponevadz je to v dnesni dobe sebevrazda... Navic abys ji dostal, musim mit nasetrenej poradnej balik, protoze nikdy Ti banka neda 100% ale treba 70% takze kdyz chces koupit byt za 3mega tak musis mit 30% nasetreno, tj, 900 000,-.... takze jestli chces hypoteku tak se kua fakt s nekym poradne podrobne pobav.....

22. 10. 2008 / 21.13 / Johnny*

:D mazec, já jsem jednou takovou společností prošel, a tak nějak mi to nešlo pod vousy, tady to otravování lidí a navíc mám ekonomku a u některých společností je to tak, že včera jsi byl havíř, dneska budeš poradce.
No poradím ti, nevěř nikomu. A nebo jestli máš kámoše co to dělá, tak ať se s Tebou šábne o provizi:D
za to by mě možná někteří lidí chtěli upálit :D za tyhle slova
každopádně hypotéka: já to vidím tak, že než někomu sypat do kapse deset měsíčně tak raději dát patnáct na něco co bude časem moje, ručíš tím bytem, kdyby se něco změnilo, byt prodáš a umoříš zbytek. To jaké pojištění resp. spoření vybrat je dost velká otázka.
Jako já být Tebou rubnu penzijko (výhodacstátní dotace je max. 150 kč/měs při spoření 500+ kč / měs-regulováno státem) pozor nepést s důchodovým pojištěním to stát nereguluje a je na pytchu.
Co se týče pojištění tak inveštiční ani jiné pojištění podle mě není vhodné pro lidi, kteří nemají vyloženě peněz nazbyt. Výhodou toho investička je že se dá zkombinovat s tou hypotékou. Zajištění pro případ..čehokoliv.

Pokud bez hypotéky tak asi nějaké úrazové pojištění jinak to sou vyhozené peníze.
Spoření bych řešil asi nějakýma podílovýma fondama, to je takové prasátko, kam peníze můžeš cpát a tahat ven podle potřeby, ovšem krátkodobě to raději dávat do plechovky za skříň (zase závisí na tom kolik bys dával a jak dlouho bys chtěl)
Stavební spoření není špatné, pokud máš to staré, hlavně nerušit, to nové už není tak výhodné. Ale pořád to celkem jde, ovšem celkem drahý produkt. POzor na financování úvěrem ze stavebního spoření, dle mého názoru nevhodné, protože pokud naspoříš tu zhruba půlku aby sis mohl vzít ten úvěr, tak potom platíš úroky nejen za ty půjčené peníze, ale za celou výši uvěru, tj. platíš úroky i za ty peníze které sis našetřil, to je úlet, spousta lidí to neví. Ovšem uvidíme co s těma stavebkama udělá vláda.
Takže tak ve zkratce, nejde to jen tak napsat do komentu.
Můžeš ještě jít za PLACENÝM finančním poradcem, natvrdo 500 za hodinu, ale u nich si můeš být jist, že nehrajou na provize, i když nikdy nevíš, že jo..

22. 10. 2008 / 21.05 / F

1) Nechal bych to chvilku ulezet, pac ted to je s financema a fondama jak na houpacce - stejne tak predpovidaji pokles cen nemovitosti - ne radikalne, ale par desitek tisic to poklesne.
2) Jestli to musis resit akutne/ihned - resil bych to stavebkem (navysit cilovou castku) a uver ze stavebniho sp.
3) Jestli te lakaji poradci nech si zpracovat konkurencni nabidky a porovnej.
4) Pozor taky na to - co si muzes odepsat jako OSVČ a co ne, pac ODS chce zrusit nejaky vyhody, pac jim chybi penize ve statni kase..:)

22. 10. 2008 / 21.04 / lucky_man

Takovýhle nabídky od mých pseudokamarádů a pseudokamarádek mám nejradši. Neozvou se jak je rok dlouhej, ale kdyz jde o prachy a super extra nabídku, tak daj stranou i nedořešený spory a pomluvy apod. *2* A navíc u mě ty lidi klesnou ještě víc, .....ikdyž většinou jsou to jen lehce zmanipulovatelný oběti, kterým bych to skoro mohl odpustit.
Naposledy mi takhle jeden kamarád kamarádky praštil s telefonem, když jsem mu řekl, že mě jeho super nabídka měsíčního příjmu 50.000,-Kč/měsíčně nezajímá. Zvlášť když mi nebyl schopnej říct, o jakou branži že se to vůbec jedná....s tím, že se o velkejch penězích nejedná po telefonu.
Až se někdy budu nudit, nechám si to divadlo předvýst.
Ale nevim, třeba AWD jsou mnohem serióznější....ale volil bych případně tradičnější cesty....něco třeba jako ten klientský poradce v bance.

22. 10. 2008 / 20.48 / stancza

jinak efo, ladit krivky muzes i na cenovych grafech *8* aneb financnik.cz

22. 10. 2008 / 20.47 / honzas

Z vlastní zkušenosti - dobrý poradce je zrovna takový, který ti řekne nejenom co podepsat, ale taky u koho (kterého ústavu). Ale systém "tady se mi podepište, my to všechno zařídíme u ostatních ústavů" se mi nelíbí ani za mák. Abych mluvil konkrétněji, mám u ČSOB, které nechci ani trochu chválit, pže začínají srát, klientského poradce, a ten mě při jedné konzultaci kam s penězi bez okolků poslal jinam, kde mají zajímavější podmínky...

22. 10. 2008 / 20.45 / stancza

ja jsem toho hodne nacetl kolem financovani bydleni pred rokem, kdy jsem taky resil koupi bytu a protoze mam k financnim poradcum asi stejnou duveru, jako tady nacelnik, tak mi vlastne nic jineho, nez se s tou hordou informaci porvat sam, ani nezbylo. selskym rozumem jsem dospel k zaveru ze stavebko je pro mne ok a hypoteka ze je dabluv vynalez *1* ale neni to jednoduche dneska se v podobnych oblastech aspon trochu chytat, to je fakt...

22. 10. 2008 / 20.32 / fbi

To jsem docela zvedavy, co kdo poradi. Reseni financni situace je pro kazdeho individualni. Kdyby slo jednoduse rict delej tohle a tohle, vem si tuhle hypoteku, investuj do tohodle, tak by to tak delali vsichni a asi by to dost dobre nefungovalo. Kazdy ma jine naroky, zivotni priority, postoje a nazory. Proto jsou tu financni poradci, kteri maji prehled a konzultuji danou situaci s klientem. Otazka je jen, jak vybrat toho spravneho. Nejlepsi reseni je, pokud se poradce nachazi v okruhu znamych, to je vyhra.

22. 10. 2008 / 20.09 / zoom

ser na hypoteky.. stavebko je lepsi.. awd ti doporuci nejvyhodnejsi produkty... ze kterych maji nejvyhodnejsi provize. *2* jestli jim das na me kontakt tak uvidis.. *9*

22. 10. 2008 / 20.08 / Ivan

Pořeš to přes stavební spoření a máš klid, pojistky a další cipoviny si stejně budeš muset k tomu taky zřídit, ale myslím si, že s tím mají určitě více zkušeností než nějací AWD. Apropo, teď nic nekupuj, ceny půjdou dolů u novostaveb o třetinu (dle prognóz) a já tomu celkem věřím, už teď v Ově narážím na developerské projekty které jsou jaksi pozastaveny. A na důchod se ještě vyser, mezitím budou dvě atomové války, doba ledová a já nevím co ještě, no a až to všechno přežiješ tak uvidíš *1*

22. 10. 2008 / 19.53 / BORAT

investovani do nemovitosti se vyplati, obzvlast v dnesni dobe, otazkou je, jestli se dneska vyplati hypoteka :D

22. 10. 2008 / 19.36 / lucik

Taky resim hypoteku a docela masakr ti financni poradci *10* clovek si pak pripada jako mimozemstan! No jinak o tom muzem pokecat na YP meetingu, den pred tim mam schuzku s grafy a variantami na miru, kde mi reknou (snad) jak nejlip na vec. BTW. Jirik ti urco poradi, nejaky cas jako financni poradce pusobil *13*


© Copyright 2012–2024 youngprimitive.
All Rights Reserved.
DámskéPánskéDětské