Aktuálně

03. 02. 2009 / 12.00 / Filip Urban / aktuálně

Jako každý rok i letos sem vyrazil do Mnichova na ISPO. Největší veletrh sportovního zboží v Evropě, pro ty co ještě neví :) Jednak tam NUGGET už potřetí vystavuje, druhak je potřeba omrknout, kam celej tenhle snowskate business směřuje, jaký jsou trendy a konfrontace s konkurencí je vždycky hnací motor.

Vyrazili sme v pondělí brzo ráno z Brna. Kolem deváté už parkujeme v obrovských garážích u výstaviště a vcházíme na veletrh. Už ve vstupní hale si říkám, že tady něco není vpořádku. Kde jsou všichni ti free cool a happy lidičky? Fronty na lístky se nekonají, procházíme bez čekání turnikety a začínají na nás útočit jednotlivé stánky.



Beru foťák a vyrážím stánek od stánku. Haly, které loni tepaly životem, odevšat se ozývala muzika a všichni byli patřičně happy, letos působí dost poklidným duchem. Nikde nikdo moc neexhibuje, nikdo nic nerozdává, nepředvádí, dokonce některé stánky jsou prázdné a zavřené. Letošní ISPO mi přišlo jakési bez atmosféry.

Ano. Slovo krize je to správné, co každého napadlo. A je to tak. Snow-skate průmysl posledních 10 let strmě stoupal, aby letos mohl ze slušné výšky spadnout na hubu. Schválně kolik je ve vašem městě skateshopů? V Kroměříži jsou 3 celkem velké krámy. Prodává se tam cool oblečené za cool ceny jenže se současnou krizí, kdy ani posledních par zim se nepovedlo, jsou prodejci na dně. Neplatí, nedostanou nové zboží, staré hadry nikdo nechce a slevy nejsou žádná výhra. Prostě se trh začíná řádně čistit a přežijí jen ti nejsilnější a ti ekonomicky nejschopnější. I pár českých výrobců to má spočítáno.

Současná krize má jakousi čistící funkci. Odpadnou lidi, co na snowskate kultuře chtěli zbohatnout. Nemaj k ní žádný vztah a vrhli se dotoho jen s vidinou jakéhosi rychlého zisku. Ti všichni teď skončí a trh se vyčistí. Podle mě je to dobře. Jen tenhle rok bude asi krušnější, než se počítalo.

Jinak co se týče vizuálního vývoje, zdálo se mi, že většina firem přešlapuje na místě. I z hlavních diktátorů stylu sem měl pocit, že moc neví kam dál. Ono když si ty stánky projdete, je to vše na jedno brdo. Buď si zaplatíte dobré ilustrátora, který vašim věcem vnukne jakousi osobitost, nebo recyklujete dokola věci už několikrát použité. Holou bundu bez potisku už si dnes nikdo moc nelajzne, protože nezaujme a spektrum textur mi přijde tématicky už dost vyčerpané.

Do pavilonů s lyžařskýma značkama sem vešel jen na chvilku a musel sem pryč. Tam je to opravdu inspirativní bída a výrobci lyží už ani nepřešlapují. Ti vystávají důlek. Doufám, že podobná věc se ve snowskate průmyslu nestane a že si i nadále udrží pozici lídra a jakéhosi svěžího vánku. Letos na ISPU byla cítit zatuchlina, tak snad příští rok firmy vyvětrají své šatníky.

Nic sem prakticky nenafotil, krom Nugget stánku, takže jestli se chcete podívat, mrkněte do sekce galerie - fotogalerie - ostatni :)



Kontrolní kód: 430
06. 02. 2009 / 13.39 / Gyd

WJP: kdyz zacne designovat monterky, tak ty muzou viset i cely desetileti

06. 02. 2009 / 12.09 / wjp

já vím. na tebe taky musí být tlak, když je tvůj nápad použitelenej na pár měsíců v sezónně. Nebral bys, kdyby hadry s tvým vymyšleným stylem visely na obchodě cca 5 let (a ne ty 2 -3 měsíce, pak sale a pryč)?

04. 02. 2009 / 15.29 / efa

WJP: ale mě to živí kurwa :)

04. 02. 2009 / 15.06 / wjp

no nevím kam to dospělo, na prkénku už jsem jezdil no někde 90 léta, ale teď když zajdu do SNB obchodu, to je na zblití, chudáci mladí začínající SNB (rep. jejich rodiče), ty palety za kde jakou kravinu, všeci se snažej vydělat na zájmu (pochopitelně).
Jinak, svět se Efo z toho neposere, že jim došly nápady na vzor na bundy. Aspoň mladí nebudou ve schíze (a prudit rodiče), že maj loňskou bundu a nejsou IN.

04. 02. 2009 / 12.32 / sus

Klusi-jo jo ten je bozi!!!

04. 02. 2009 / 11.08 / KluSi

Larva: to je hodně dobrý německý film ;)

04. 02. 2009 / 00.26 / Lurva

krize preje punku, je treba vycistit krev, vubec me nemrzi, ze na ispu bylo mrtvo, Fetten Jahre sind vorbei !!!

03. 02. 2009 / 21.19 / miklo

kepaso: dyť už to tu je

03. 02. 2009 / 20.32 / kepaso

PEPE: přesně - indie, dávám tak rok, dva,....tři, možná čtyři, kdy to přijde sem. navíc efa, když to uchopí za správnej začátek, tak to bude teprve BUH, protože tvářemi jeho kampeny budou jeho 2 neteře, které mají indieelektropoprock (viz. jeden z víkendů v obrazech - ještě teď to živě vidim jako) v krvi neasi. *13*

03. 02. 2009 / 16.55 / PEpe

ja bych rekl, ze to neni zdaleka jen ekonomicka krize ... spis bych rekl, ze ta tu hraje sekundarni roli ... sice mam na sobe mikinu burton, ale prave tim jsem pravym dukazem situace - nikdy sem na prkne nestal *8* byla to moda, ktera posledni dobou dodychala ... je cas na indie style, nebo neco - kdo vi co :-)

03. 02. 2009 / 16.33 / Paya

A ja rikam zaplatpanbuh, ze ty vsichni rychlokvasny zlatokopove zkrachujou. Vzdyt kdyz se kouknete na dnesni skateshopy, tak to uz ani skateshopy nejsou, ale jen butiky s hadrama, kde je minimum hardwaru a ktery nikdy nic pro ceskou sk8/snb scenu neudelali a neudelaj. V Praze je asi vic jak 30 skateshopu WTF?? to nikde ve svete neni. V 90 letech byli tak 4 a cela ta komunita byla takova nejaka sympatictejsi *13*

03. 02. 2009 / 14.51 / Ivan

jo jo, černá a fialová teď frčí. Všechny baby ted chodí nějak moc v černé, nezdá se vám?

03. 02. 2009 / 14.35 / HrQ

ad krize: hledam praci - jizni cechy - ceske budejovice - hrq(zav)centrum.cz
ad nugget: co maj sakra vsichni s tou fialovou? to ted frci?

03. 02. 2009 / 14.28 / baara

[ K! ]_ galerie na stránce nuggetu přeci, i já jsem to po chvíli pochopila :-) škoda že desáté narozeniny v kontextu tohoto článku nevyzní nijak vesele...

03. 02. 2009 / 14.24 / [ K! ]

foto nevidno, kde to má bejt?

03. 02. 2009 / 14.04 / dreadless

MIKLO: jenže Burton, Guiksilver, Volcom a další už v tom jedou od začátku a sypou taky něco zpátky do toho sportu, ne jako plno nových rychlokvašek, které akorát prodávají, ale nemají vlastní team, testery, vývojáře... jen nakoupí v číně co jim nabídnou a feedback nulovej..

03. 02. 2009 / 13.37 / Ivan

pletený svetr od babky, nebo vaťák, kurwa to je styl a né předražené sračky.

03. 02. 2009 / 12.56 / miklo

No podle mě se spíš složí právě ti malí výrobci co to dělaj od srdce než ty mamutí kolosy typu quicksilver, burton, volcom, který už na tom jenom rýžujou. a co se týče celé téhle scény je mi z ní upřímně už celkem dlouho na nic, a to jsem byl před šesti lety aktivní skejťák :) z undergroundu se stal jako vždycky mainstream a šlo to celé do kytek. firmy vyráběj furt to samé aby se to líbilo děckám, co jim to koupí rodiče, samej nu rave ala designy. fuj. stačí se podívat na volcom, trička týhle firmy byli pár let zpět téměř kultovní záležitostí co se designu týkalo. a dneska. škoda mluvit. ať to celý zhoří

03. 02. 2009 / 12.34 / Plasta

člověče .. tak mě skoro i přestává mrzet že jsem musel zůstat letos trčet v hókně.
určitě to ale dává smysl .. ekonomická krize, k tomu ten sníh není tolik co býval... snad to zase chytne tu správnou vlnu.

když mluvíš o texturách taky už začínám být překrmený těma věcma kolem .. je toho zkrátka moc. v tom s tebou souhlasim.


přihlásit

© Copyright 2012 YOUNGPRIMITIVE.
All Rights Reserved.