Aktuálně

02. 09. 2009 / 08.24 / Filip Urban / aktuálně

Něco málo z mého oboru. Zaujala mě zpráva, že Ikea po letech používání svého brandového písma Ikea sans (zlehounka modifikovaná futura) nahrazuje písmem Verdana. Tahle informace vzbudila ve světě grafického designu velké debaty a především vlnu odporu.



Futura k Ikey patřila jako Abba ke Švédsku, Čistá práce s tímhle písmem na všech cedulkách, tiskovinách, katalogu, billboardech. Prostě to byl jasný rukopis a ani ste nemuseli vidět logo Ikea a věděli jste, o co jde. Manažeři Ikea výměnu písma odůvodňují hospodářskou krizí a taky tím, že Verdana je v každém počítači a modifikovaná pro všechny jazykové mutace. To že vypadá oproti Futuře hrozně už asi nevidí. Uvidíme do budoucna, jestli tenhle krok Ikey je slepá ulička a nebo si prostě všichni zvykneme. Za mě palec dolů, krize nekrize....



Kontrolní kód: 315
08. 09. 2009 / 10.50 / sarinka

IVAN: Taktak. Pokud chteji usetrit, musi ty katalogy zacit tisknout bez fotek *1*

04. 09. 2009 / 15.12 / Dr.Mudr

Tak to uz se rovnou mohli prejmenovat z Ikea na NIKEA at jeste vic zamotaji hlavy lidem. *4*

04. 09. 2009 / 13.20 / [ K! ]

EFA - lokalizaci udělám za hodinku a nechci za to 1500 jak {odkaz} *4*

04. 09. 2009 / 12.58 / ivan

No já to právě nechápu taky, tak jestli mají svoji verzi Futury, tak jaké placení za lokalizace, když se font jmenuje Ikea sans? To s to barvou je zajímavá teorie, takhle myslím snad ani nikdo neuvažuje, hlavně v plnobarenvém katalogu který je plný fotek.

04. 09. 2009 / 10.10 / efa

Ne tak tam šlo o to že oni razí na nové trhy /rumunsko a spol/ a prej lokalizace toho písma by stála moc peněz a licence a kdesicosi takže vezmou verandu co je v každým pcčku a rumunští grafici budou sázet :)

03. 09. 2009 / 17.45 / kepaso

Jojo, je to otázka. Náklad nebude malej. V ČR musí být nejmíň 1 000 000 kusů. Co potom celosvětově *6* . Je ale otázkou, nakolik třeba ta barva tu cenu změní. Jak říkáš.
Ale zajímalo by mě, co konkrétně se v tom jejich systému touto změnou usnadní. Náklady na tisk katalogu budou asi na nižší příčce, ne-li na těch spodních. Kdo ví.

03. 09. 2009 / 17.24 / Adik

KEPASO: Otazka je, kolik realne se v tomto pripadne v takovem nakladu usetri....podle me to musi byt celkem zanedbatelna castka (tedy pro firmu, jako je IKEA) , ale treba ne....

03. 09. 2009 / 16.56 / kepaso

ehm. sem se do toho zaplancal:
"Futura v normálním řezu je silnějšího duktu než Verdana v normálním řezu"

03. 09. 2009 / 16.54 / kepaso

ADIK: Futura v normálním řezu je silnějšího duktu než kresba Verdany. Tedy při použití Verdany se spotřebuje míň barvy, pak odpadají problémy s mezisušením při ofsetu atdatd. Pak taky můžeš text vměstnat na menší formát papíru (jak jsi správně zmínila) atd., atd. Taky se pak snižují dopady na životní prostředí.

03. 09. 2009 / 16.48 / [ K! ]

{odkaz}

03. 09. 2009 / 16.24 / Adik

Jsem blondyna, takze mi to stale nejde do hlavy...takze na krizi se odvolavaji s tim, ze Verdanou potisknou min papiru??:) Jinak Efo kamos je statik a maji studio s (dle meho) velmi sikovnym architektem...... jmenuje se Ludek del Maschio, tak googluj....podle me ma supr veci...a dela i interiery...byl puvodne designer.....

02. 09. 2009 / 20.47 / mk1982

Je to fakt humus... Ale je fakt, ze pokud chteli pusobit levnejc tak se jim to povedlo... Navic taky usetri na zivotnim prostredi pac se bude potrebovat min barvy/folii atd... nez na futuru. Ale palec k zemi...

jinak tenhle znate ? ,) {odkaz}

02. 09. 2009 / 20.00 / stancza

hm, je to fakt škoda, ale z těch písem, která jsou standartně na většině kompů je IMHO Verdana ještě z těch lepších...

02. 09. 2009 / 19.38 / Leňajs

Souhlas... *3*

02. 09. 2009 / 18.06 / swah

Dokud nezrušej masové kuličky a jablkový dortík se smetankou vedle, tak mě podobné události okolo nechávají chladným

02. 09. 2009 / 15.09 / ivan

KUME: nic, rád se s nima bavím, ale to už je opravdu jenom o architektuře, zhyzděných městech apod. tak jsem to myslel, víš.

02. 09. 2009 / 14.37 / [ K! ]

KUME - můj oblíbený odkaz {odkaz} *4*

02. 09. 2009 / 14.26 / kume

kua efo, vsak me mas na facebooku-jan sedlacek- kdo myslis ze ti posilal ty sahodlouhe tipy o new yorku:)

02. 09. 2009 / 13.54 / dreadless

EFA: architekta ti klidne doporucim, ale je od Prahy ;]

jinak se musim ztotožnit s tim názorem, že firma, která propaguje kvalitní design za dobrou cenu, a zvolí z kvalitního písma na to nejobyčejnější, vysílá do světa trošku zvrácený vzkaz. zajisté běžnému občanu to unikne, ale proto tu jsou designéří a typografové a podobná zvěř, aby to těm lidem ukázali, že se stala takováhle věc.

02. 09. 2009 / 13.38 / efa

KUME: dej mi na sebe nějaký kontakt pls. FB nebo icq nebo mail iideal

02. 09. 2009 / 13.31 / pitris

efa, kams chodil na školu, že neznáš šikovné architekty? {odkaz}

02. 09. 2009 / 13.28 / kume

je pravda ze si toho vetsina lidi asi nevsimne, ale jedno to urcite neni, je to proste vec z oboru, kdyby to bylo jedno tak jsou vsechny napisy kolem nas vysazeny fontem comic sans, viz ten odkaz co tu nekdo myslim daval: {odkaz} a to bych nikomu nepral.

IVAN:co mas proti architektum?je to o lidech, ja znam zase hodne "slechty" z ekonomek
EFA:sikovny architekt tadyyy:)

02. 09. 2009 / 12.34 / datellll

uz si se odhodlal do toho prasknout a postavit barak jo ? :D .. jinak je te chapu :)

02. 09. 2009 / 12.11 / efa

Btw: zrovna sháním nějakýho šikovnýho architekta *4*

02. 09. 2009 / 12.11 / efa

GYD: ty tomu vůbec nerozumíš prosímtebe :)

02. 09. 2009 / 12.01 / ivan

grafici jak grafici, architekti, to jsou šlechta s těma se kamarádit je fakt problém

02. 09. 2009 / 11.55 / Gyd

Je to hotova tragedie, smarjapano, na obchodem zajimaji lidi cenovky a ne jakym fontem maji cisla a promo napsany. Pak se mame divit, ze se grafici muzou kamaradit jenom mezi sebou :-D

02. 09. 2009 / 11.30 / miklo

To jsou starosti :D

02. 09. 2009 / 11.27 / baara

prvně jsem reagovala stejně, ale třeba ten katalog je i nadále na velmi vysoké úrovni, a co si budem povídat, spousta "obyčejných" lidí si toho ani nevšimne. ale stejně je to škoda.

02. 09. 2009 / 10.58 / dreadless

IVAN: EFA: a já si říkal, co je na tom katalogu tak divnýho...

02. 09. 2009 / 10.12 / Toyak

IVAN: Odvolávat se na hospodářskou krizi je v současné době jeden z největších alibismů. Třeba jako: "my ti nemůžeme přidat. Je krize!"
EFA: Ta Futura je pěkná, ale taky bych to neviděl tak hrozně.

02. 09. 2009 / 09.50 / ivan

zajímavé, zrovná mám v ruce katalog který už je vysazený Verdanou a že by to byl nějaký průser. Pro 99 % je to ale asi tak důležité, jakože zanikla planetka XC25 v galaxii 7 (příklad). Nechápu ale proč se manažeři odvolávají na hospodářskou krizi, co s tím má společného firemní písmo Ikea Sans?


přihlásit

© Copyright 2012 YOUNGPRIMITIVE.
All Rights Reserved.