Aktuálně

25. 05. 2010 / Filip Urban / aktuálně
Aktuálně

Dovolím si jeden předvolební update a pak už s tou politikou nebudu otravovat. O víkendu vyrazím k urně, uplatnit své základní právo občana - volit. Jen jaksi ještě vlastně nevím koho. Třeba mi s tím pomůžete. Před osmi lety jsem volil ODS. Před čtyřmi roky sem dal svůj hlas Zeleným. Komu letos? Když ze seznamu automaticky vyškrtnu ČSSD, KDU-ČSL, Věci veřejné, Zemana a Komunisty, moc na výběr už nemám. Takže do užšího výběru postupují Zelení, Top 09, ODS. Sympatická mi ještě přijde pirátská strana, ale v téhle chvíli by to byl vyhozenej hlas.

Takže ODS: Už sem jim dal šanci. Je to pravicová strana s rozumným programem, jen ty lidi, kteří jsou spojeni s touhle stranou, prostě nedávám. Nad ODS se prostě neustále vznáší mrak korupce a některé jejich hvězdy jako Jančík, Bém, Langer a podobně, prostě nedávám.

Volit zelené asi nemá cenu. Šanci dostali, to co předvedli uvnitř strany, jim zlomilo vaz a ikdyž je mi celá řada jejich názorů sympatická, hlas nedostanou. Navíc ta křečovitá kampaň v útoku na mladé mi dost připomíná předvolební záchvěvy Unie Svobody a jejich streetart se stickerkama při posledních volbách...

No a máme tu TOP 09. Dnes sem měl asi 3 hodinovou debatu se Schwarzenbergem. Ve snu samozřejmě. Všechno sme to probrali u piva a byli sme ohromní kámoši, jenže než sem si stihl zaběhnout pro foťák, sen skončil. TOP 09 je nová strana plná starých lidovců a zaštítěná tímhle bodrým staříkem s velkou dávkou šarmu a elegance. Za ním bohužel stojí například Severa. Když tohle jméno slyším, naježí se mi chlupy na celém těle. Tenhle magor, který si svou politickou tvář postavil na nesmyslném boji proti konopí přeběhl do nové strany a nyní bojuje proti korupci. Tomu nevěřím ani dobrý den. O Kalouskovi taky nevím, co si myslet. Ekonom to bude asi dobrý, ale jako člověk mě moc nepřesvědčil. Ještě mám v živé paměti, jak se chtěl paktovat s ČSSD a Komunisty. Jinými slovy - kam vítr, tam plášť.

Poslední strategii, kterou asi nakonec zvolím je akce - volte kandidáty své strany ze spodních pozic. Je to logická věc. Kdyby každý zvolil kandidáty své strany od spoda, přirozeně by ve straně dostaly více prostoru nové, nezprofanované tváře a minimálně by se obměnila ta letitá garnitura politiků, co už mají vyprděný důlek do židle. Tahle strategie mi přijde zajímavá a možná se vydám touhle cestou. Budu mít pocit, že můj hlas sem uplně nevyhodil do koše a přitom pocit, že by se uvnitř mohlo něco pohnout.

A koho budete volit vy? :)



Komentáře

Kontrolní kód: kontrolní kód
31. 05. 2010 / 09.08 / Do

Tommy, neboj, bude hůř ;)

30. 05. 2010 / 11.47 / nohic

Dopadlo to teda vyborne. Necekal jsem takovy uspech malych stran a hlavne TOP09 ... dopadlo to skvele, pravice vitezi s celkem velkou prevahou mandatu :)

Ale byly to nervy, co? :)

30. 05. 2010 / 10.46 / Tommy H. Owinday

S Paroubkem by jsme nasledovali Recko postupnym zadluzovanim, s touhle pravicovou vetsinou se tam dostanem rozkradanim :) Takze zadna zmena a je to vcelku jedno. Nic tyhle volby nezmeni,podle me bude vse pri starem. Spis me mrzi jak se lidi nechali nachytat na ty pseudo-strany typu VV a TOP09. Drtiva vetsina jejich volicu ani nevi co maj za program,nebo kdo vsechno stoji za jejich populistickymi predsedy. "Proc jsi volil TOP09/VV?" "Ja ani nevim...Prijde mi to knize/velkohubej John takove sympaticke. Cekal jsem ve snemovne vetsi rovnovahu,takhle mi prijde,ze si pravice odpiska co bude chtit a to asi taky neni nejslepsi cesta. Vse ukaze az cas a taky kdo se ke komu prikloni.

30. 05. 2010 / 10.34 / tequil

Ja rikal, ze ty pruzkumy pred volbama byly cinknute :)

30. 05. 2010 / 09.51 / efa

Tak já myslím že to dopadlo nakonec dobře ne? Aspoň nemusím řešit, kam bych se přestěhoval :) Jakoby Češi dostali na poslední chvíli rozum. Díky bohu

30. 05. 2010 / 00.13 / Toyak

Prosím tě Juve, čti mezi řádky. Doufám, že víš, jak tady funguje volební systém. A btw účast mě nepřekvapuje, morava byla poslední dobou oranžová dycky (hlavně severní), Jirka Pyrrha Paroubek už je na lopatkách a komouši mají jeden z nejnižších volebních výsledků po listopadu 89 vůbec.

29. 05. 2010 / 23.50 / Juve

ucast 62,6%, oranzova morava, vitez jirka a komousi pres 11%..nektere veci se nikdy nezmeni

29. 05. 2010 / 21.24 / FrankieJ

btw. Severa je vykroužkovanej

29. 05. 2010 / 18.05 / Toyak

Zeman pobavil: "Ty starý jezevče z Vysočiny, proč jsi na šest měsíců vylezl ze své nory? Teď se do své nory vrátím. Když někdo neuspěje, musí z kola ven, a to je i můj případ," uvedl Miloš Zeman, předseda - tedy podle všeho končící předseda - SPOZ.

29. 05. 2010 / 17.40 / jaj

krasna diskuse!

29. 05. 2010 / 14.20 / Toyak

Čus lidi...zdravím z italského Salerna, kde jsem trávil letošní volby, ale o to bedlivěji to celé sleduji a vypadá to, že Paroubek je (skoro) na lopatkách. {odkaz} Jo to jsou holt ty placené předvolební průzkumy ;)

28. 05. 2010 / 22.57 / kepaso

Všimněte si, jakou má ten dopis, zejména známka na obálce, symbolickou hodnotu. Je to boj s větrnými mlýny :)).

28. 05. 2010 / 21.59 / tequil

:D

28. 05. 2010 / 20.11 / [ K! ]

Efa {odkaz} °;-)))

28. 05. 2010 / 16.54 / efa

tak odvoleno...nakonec sem to dal Hebově mamě v Kroměřížu

28. 05. 2010 / 16.53 / FrankieJ

walt: jo to je moje chyba já si pletu Bendla a Béma, sorry

28. 05. 2010 / 12.27 / walt

dreadless: Tak Bendl hlavně vůbec není doktor podle mě

28. 05. 2010 / 10.12 / Plasta

{odkaz}

27. 05. 2010 / 19.28 / nohic

TOP09 ...pripada mi, kdyz je posloucham a doufam, ze se budou snazit dodrzet "predvolebni sliby".. je mi nejvic "sympaticka", vypada, ze je to strana s rozumem.. ikdyz, jak se rika, kdyz ptacka lakaji, pekne mu zpivaji...

nebyl nekdo z Trince na besede se Schwarzengergem u Buriana? Trochu me stve, ze jsem to propasnul... zjisil jsem to az den pote..

Uvidime, jak to dopadne, ocekavejme nejhorsi, ale doufejme v to nejlepsi!

27. 05. 2010 / 18.07 / chechet

Tommy: nie je vsetko take zle, ako sa moze zdat. na slovensku sa verejne zakazky samozrejme rozdavaju vernym a priatelom tych u koryta a ani sa to nijak velmi nezakryva. a ti korytari (exemplarny je Slota z SNS) sa verejnosti smeju do xichtu a nechyba vela, aby im ukazali aj fakaca a dodali "pojebte sa, nic mi nemozete". system na slovensku nie je trhova ekonomika, ale kámošekonomika. a to bohuzial plati od zakladu, tj. aj pre male podnikanie. nemas spravnych kamosov, si fpi.. aj so svojim podnikanim.
takze, napriek tomu ako sa s verejnymi zakazkami manipuluje tu v CR, tak nemam pocit, ze by trh nefungoval. na slovensku podla mna nefunguje.

27. 05. 2010 / 17.46 / dreadless

FrankieJ: Rath a Bendl, takydoktorové. Kde že působili? MUDrath má nějakou "soukromou praxi" kde hrozně moc pomáhá občanům, ale toho nevnímám jako lékaře, nýbrž jako dlouholetého prudila, ať už jako politika nebo budoucího politika-předsedu lékařské komory, kterou si sám krásně přizpůsobil k obrazu svému a obsadil lidmi spřízněnými, aby si je posléze vytáhnul za sebou do vyšší politiky, né jen do tý doktorský

27. 05. 2010 / 17.22 / dreadless

ZDENAL, TEQUIL: dneska mi to prislo emailem, odkaz na toto video, a abych pravdu rekl, vubec nevim, co si o tom mam myslet. Trosku mi to pripomina televizni zpravy, ktere dost casto ukazou veci vytrzene z kontextu. Co tomu vsemu predchazelo? Nechci Kalouska branit, i kdyz mi v top09 vadi mene nez jini byvali cernoprdelnici, ale neverim, ze by jen tak z pleziru zacal povidat o kokotech a tak. Navic tam kokotem nazyva i sam sebe. Takze v tom spatruju nadsazku a urcite tam pro to cele byl duvod.

27. 05. 2010 / 15.58 / Juwelius

Ja mam jasno, ac bohuzel volit nemuzu (jedine co zbyva, lobbovat za stranu v zemi, ve ktere stejne neziju.) .... tohle povazuji za prikladne argumenty pri hledani co nejvice informaci:

tak vec, co me zajimala predevsim, korupce: {odkaz}

s tim souvisejici ekonomika: {odkaz}

samozrejme i zdravotnictvi: {odkaz}

protoze sem mladym a stale studentem, zaujaly i tyto argumenty: {odkaz}

neni mi lhostejny stav zivotniho prostredi: {odkaz}

a povazuji se i za tolerantniho: {odkaz}

plus s tim souvisejici zeny v politice: {odkaz}

a takovy celkovy a strizlivy souhrn z pohledu mladych lidi: {odkaz}

Odpoved vychazi vcelku presvedciva ....

27. 05. 2010 / 15.48 / tequil

zdenal, moznas chtel postnout toto {odkaz}

27. 05. 2010 / 15.38 / zdenal_cz

Kalousek me s kokotama opravdu neprekvapil...
{odkaz}

Co uz ale ano, tak zlobovani poslanci a jejich hlasovani o biopalivech a podpore pana Andreje Babise a jeho tovaren (ten clovek je uchvatnej, jen na wiki je u jeho jmena: jeho otec Stefan komunist. prominent, Andrej clen strany, agent StB, Cepro, Mrazek....).
{odkaz}


Nehlede na to, ze postupne i EU dava pracky pryc od biopaliv a radeji nezverejnuji vysledky studie o biopalivech
{odkaz}

Kdo by se taky divil {odkaz}

27. 05. 2010 / 13.27 / maikor

K!: ano, médiím a bulváru přeci musíme věřit, protože je to zdroj objektivních informací.

27. 05. 2010 / 12.08 / [ K! ]

John musí Bártu a Dobeše poslouchat jak hodinky, říká vyškrtnutý kandidát VV - {odkaz}

27. 05. 2010 / 10.20 / tequil

Ja si myslim, ze se mame za poslednich 1000 let asi nejlepe, jak bychom se tu mit mohli. Presne jak rika DO, frustrace neni na miste. Za to jaky mame zivot nemuzou politici, ale my sami. Stav zeme odrazi stav spolecnosti a jak rikal Kraus, do verejnych funkci nebude zvoleny nikdo jiny nez soucasni Cesi. Volby nejsou jedina cesta ke zmene a zlepseni, pouze jedna z mnoha.

27. 05. 2010 / 09.17 / bodiedutch

Zajímavé, no. Já si teda myslím, že dvacet let, kterých uplynulo od převratu, je ještě stále setsakramentsky krátká doba a politický vývoj v naší zemi je absolutně přirozený. Nechápu, jak se spousta lidí těmi 20 lety ohání. Naše země byla v podstatě vždycky navyklá být něčeho součástí a spíše se podřizovat, po revoluci politika obrátila o 200%, někteří lidé to tam šli fakt dělat srdcem a rouzumem, jak to všechno dopadlo, je věc jiná, ale pro mě prostě pochopitelné. Jsme prostě lidi a příležitost dělá zloděje. Když se koukneme pro srovnání do ostatních zemí, ať už východně nebo západně, můžeme zjistit, že zase tak špatně na tom nejsme. Snad jen ta levice propánaboha nevyhraje, to by mě dost nakrklo. Já jdu volit Zelené. Podle mě za zenitem nejsou a i když se neztotožňuji se všemi názory, jsou mi nejblíž a myslím si, že na naší politické scéně jsou určitě třeba. Líbí se mi i to, že jsou tam v podobných poměrech zastoupení staří i mladí, ženy i muži, ti s titulem i ti bez /jako v kandidátce/. Vnitrostranická názorová nesourodost alespoň ukazuje, že se tam diskutuje.

27. 05. 2010 / 08.50 / kbcz

hlavne nekoho zvol? a proc? to podle me popira svobodu... ja si budu nebo nebudu volit jak budu chtit, myslim ze ti co nevoli maji nejaky duvod, navic reci typu "kdo nevoli, voli komunisty" jsou imho uplne mimo, spis socialni paranoia nebo neco podobneho, pac jak jsme si mohli vsimnout tak oni komunisti jsou uz davno zastoupeni napric politickym spektrem... ja budu volit asi prvni co mi prijde do ruky jak vylosuju z obalky, treba to budou zrovna ti komunisti, efekt to bude mit naprosto stejny... anebo napisu svoje jmeno na cisty papirek a zvolim sam sebe.... popravde uvidim sam az v sobotu ve 14.00 jestli se mi to povedlo...

27. 05. 2010 / 01.49 / [ K! ]

Tommy - hlavně někoho zvol, páč to vidím tak, že ty sračky ve kterých tahle země je pramení taky u lidí, kteří nevolí. I když mě politika nezajímala a nezajímá a odpor k ní mám doteď, volil jsem vždycky (poprvé ODS nebo ODA nebo co to bylo hned po revoluci a od té doby zelený). 100% volební účast samo zavání fakem a hlavně rudým svinstvem, ale IMHO kdo nevolí, ať kušuje.

26. 05. 2010 / 23.55 / Tommy H. Owinday

Velmi zajimava debata... Nicmene se tu neustale prehazujou strany a lide,kteri tu jsou v politice od prevratu a kam jsme za tech 20let dospeli? Jasny, krok vpred tu jakysi je,ale nemyslim si,ze to je zrovna to prave orechove. Priznavam, ze jsem se voleb nikdy neucastnil a to je mi 27. Duvod je jednoduchy...politika me nezajimala a mel jsem k ni docela i takovy nejaky odpor. Neustale mi lide z meho okoli rikali: jdi volit! zvol mensi zlo,at nevolis komunisty,ale tenhle nazor ja nezastavam. I mensi zlo je pro me proste zlo! Dvacet let mela pravice,stred i levice na to,nasi republiku nekam posunout/pozvednout a kde jsme???Smrdi tu vic veci nez za komara! V prdeli jsme,vazeni! Komary nebo socany tu vubec rozebirat nebudu a pravicackou "radoby sprravnou volbu" uz vubec ne. Z vlastni zkusenosti vim,jak se "ODS" podnikatele chovaji,jak si prehazujou zakazky, jen aby na nich vyrejzovali chechtaky na ukor systemu. System , ktery tu je, je pekne na hovno a NIC se nezmeni,dokud se do vlady nedostanou nove tvare. Zadni Johnove,knizata, provareni a zkorumpovani podnikatele! Chce to neco noveho. Je tu jedna strana,ktera je mi sympaticka. Nemaji sice promakanou ekonomiku a kdyz budu stat nohama na zemi,je mi i jasne, ze zadnou vetsinu nedostanou,ale jejich program se tyka meho kazdodenniho zivota a kdyz tam ten listek zandam, budu mit aspon klid na dusi,ze jsem udelal dobrou vec. Jsou to mladi lide a je jasne,ze se musi jeste hodne ucit,aby nam mohli kecat do zivota,ale pokud budeme volit porad ty stare prevlecene/prejmenovane/vychcane paprdy...NIKDY SE NIC NEZMENI!!! Proto 23 - to free!

26. 05. 2010 / 23.29 / Do

no a takové paty vznikají volbou tzv. alternativ.

26. 05. 2010 / 23.27 / Do

ale tak jako veci je tu plno, ale muj nazor je, ze nespokojenost není na místě. a když už tak by to nemělo demotivovat a frustrovat.
myslím, že tady těch úvah o změně na antipatový systém bylo dost, ale co vím, tak nikdy nebyl takový antipat, aby šel antipat vždycky prosadit. myslím, že na to je třeba větší většina, než o jednoho přeběhlíka navrch.

26. 05. 2010 / 23.18 / Frogy

mne se libi ten italskej model - strany utvori koalice uz pred volbami, takze vis koho volis-i mensi platformy jsou ukotvene v nazorovem spektru . Navic ma vitezny blok bonus pro viteze, takze ma silu prosadit svoje programove veci. To, ze se nase dosavadni politicka reprezentace po temer 15ti letech patu nedokazala domluvit na tehle elementarni veci (zmena volebniho systemu), jim dava jasne vysvedceni . mimojine

26. 05. 2010 / 23.04 / Do

frogy: zabránit 30 % debilů (viz. odkaz níže) převzít moc nad touto zemí ? nebo lépe zesílit mandát pro snadnější práci ?

26. 05. 2010 / 22.38 / Frogy

Do: hele ja si iluze nedelam - kdo prosel stranickym aparatem az nahoru k moci, musel nekdy nad necim privrit oci minimalne. Semele to kazdyho, ti novy lepsi nebudou. Ale furt nevim, proc bych mel davat hlas starejm

26. 05. 2010 / 22.37 / Martina

Souhlasím s Doem, nikdo není 100% a to všude - v práci, ale i v rodině, mezi kámošema atd. takže by bylo naivní chtít něco takovýho v politice. Já se rozhodla, že budu konzervativně volit zase ODS. Sice z toho nejsem nijak nadšená, ale z těch ostatních už vůbec. Aspoň jsem poprvý v životě poctivě vygooglila všechny jejich pražský kandidáty a vybrala si 4 lidi, kteří mi přijdou nejvíc v poho prioritama, který za sebe tvrdí, jejich názory, ale i vyjadřování, články, který napsali, tak uvidíme...

26. 05. 2010 / 22.26 / Do

ještě jeden úhel pohledu mě napadl. a to se nechci fakt nikoho dotknout, zejména frogyho, který je tady pode mnou ;-DD
většina z nás se tady ohání ztrátou důvěry, nikomu se nedá věřit, má 100 % výhrady vůči konkrétním osobám, ale všeobecně musím říct, že o tom víme úplné hovno na to, abychom mohli zodpovědně někomu vyčítat ztrátu důvěry.
politika je zkurvený job, kde někde něco řekneš a už se po tobě vezou z vedlejší firmy. výsledek práce v takové firmě pak není většinou reálné vidět za dobu kdy můžeš na daném úkolu koncepčně pracovat. než to dotáhneš, tak tě vyhodí. do práce tě nepřijímá šéf, který tě bere proto, že sice zpíváš zbytečně písničky o wifinách, ale jinak jsi v zásadě pracovitý. Do práce vás deleguje anonymní banda lidí, takže nevíš, komu se přesně z čeho zodpovídáš. v praxi našich zelených, pirátů a podobných recesistů (v případě zelených bohužel) pak proto, abys mohl seriozně něco dokázat a dotáhnout do konce, stejně se musíš na chvíli spolčit s ďáblem, abys ten úkol dotáhnul do konce ....
je to práce nezáviděníhodná a já bych ji nikdy nedělal, protože takhle mrhat úsilím, to bych nezvlád. je jasné, že tam tedy moc úsilí není, že to je takový tanec mezi názory a slovy. kdokoliv "nový" do toho jde, není o nic lepší ale ani horší než ti co tam už jsou. prostě to bude vypadat vždycky stejně, takové to prostě je. samozřejmě, kdo dělá boční kšefty, měl by být po zásluze potrestán, pokud to jde reálně odhalit a označit. ale taky se ptám, neměli bychom přijít o práci my, co denně zewlíme na internetu, mrháme prac. prostředky zaměstnavatele, časem, energií, nasazením, tahem na branku, že úkol, co nám trvá 1-2 dny, žeby se dal reálně udělat za půl den (o dalších ulejváckých metodách nemluvě), čímž by se zvýšil republikový HDP cca. o 10 mld. (to je zodpovědný propočet, který jsem připraven obhájit ! :).
já jen, že osobně nesdílím takový ten pocit, že MĚ někdo nějak zklamal, protože JÁ bych to všechno dělal jinak, poctivě, říkal bych věci, které si myslím a dělal bych to co je správné. nikdo by to tak nedělal, pokud by se k tomu dostal ... buďme realisti a vypusťme tydle emoce O:-)

26. 05. 2010 / 22.05 / Frogy

rozhoduju se mezi zelenyma a piratama. v top09 nechci volit severu, parkanovou, v ods zase vsechny ty bemy, vodrazky,...
zeleni - ac byli u koryta, v zasade zadnej pruser nemeli. Nejake ty stranicke hadky se dali predpokladat. Liska je sympatak a v zasade vrstevnik. Jedine s cim mam u zelenych problem, je ze nedokazu fundovane posoudit jejich ekologickou politiku, pricemz nektere veci na me pusobi zvlastne. Aspon, ze od odmitani jadra uz odstoupili. JInak jejich program ok.
pirati - jsem clovek lizlej it, takze maj moje pochopeni. lituju, ze nejsou nejakou platformou jine strany (idealne treba ods), zakrouzkoval bych preferencne lidi z teto platformy a nemel bych pocit vyhozeneho hlasu.
Nicmene jsem se rozhodl, ze se vybodnu letost na predvolebni matematiku, kdy mam muj hlas stavet hraz proti levici apod. Proste zvolim malou stranu, kdyz velkym uz jako celku muzu tezko verit.
Ted to mam tak 60/40 pro piraty, ale nicmene final rozhodnuti asi az tesne pred.

26. 05. 2010 / 19.59 / Bobikus

Chechet - souhlas s p. Hubálkem, jinak jeste pridam vetu z www.blisty.cz
Ve volbách tedy nepůjde o Paroubka, ale ani o Kalouska, Filipa, Nečase či Johna, ale o politický směr, o to, zda na praktickou politiku budou mít vliv lidé, kteří jsou díky své práci producenty reálných hodnot, resp. s nimi hospodaří, nebo naopak ti, kdož ždímají výsledky jejich snah.
jsem pravicak ale taky v tom nemam jasno, je to vsechno jedna banda

26. 05. 2010 / 19.08 / Do

no já pevně věřím, že si tu diskutujeme, aby více než další třetina nebyli pitomci a něco smysluplného tam hodili. alespoň od minule se mi zdají volební a politické příspěvky a diskuse nějak sofistikovanější. thumbup !

26. 05. 2010 / 19.01 / nelson

abych pridal neco do debaty... docela zajimave je jak volili studentici, i prestoze top09 chce placene skolstvi docela jednoznacne zvitezila {odkaz}
jinak jak tady zaznelo, myslim ze kalousek neni spatny ekonom a co jsem ho posledni dobou slysel, tak mluvil docela rozumne :-) takze v kombinaci s knizetem je to moje volba
taky je zajimave tema, jak se bourlive diskutuje o prime/progresivni dani - progresivni dan prinese dle odborniku "pouze" cca 2-3mld(coz se prilis nezverjnuje) takze je to jen dalsi snaha levice o to ukazat ze chcou bohatym brat a chudym davat...

26. 05. 2010 / 17.41 / chechet

hehe, myslim, ze si tu mozme diskutovat kolko chceme, volebne pravo ma bohuzial aj 30% hlupakov - {odkaz} - a ti vzdy skocia na klobasu a pivo a iny populizmus. hlavne, ked im ich da skvely recnik akym je Jiri.

26. 05. 2010 / 17.26 / tequil

Co te zaujalo na VV?

26. 05. 2010 / 16.02 / hans

já budu volit mezi TOP 09 a VV.

26. 05. 2010 / 14.24 / tequil

Ja zase na toho Kalouska nedam dopustit, pritom jsem ho pred tim fakt nemusel. Bedlive jsem jej, co by ministra financi sledoval a musim rict, ze me presvedcil a malem mi bylo lito, kdyz chtel z politiky odejit uplne. Schwarzenberg, se kterym jsem byl na pivu a je fakt husty typek, je takova tresnicka na dortu. Fandim Necasovi, Zelenym i Zemanovi, ale hlas mam jenom jeden. A taky bych tu rad videl ridici stredisko protiraketove obrany, kdyz ne ty rakety nebo radar.

26. 05. 2010 / 14.08 / Storm

A můžu volit svobodný, když su ženatej?

26. 05. 2010 / 12.02 / Do

na druhou stranu já, dítě štěstěny, kterému se vždycky všechno nějak zatím vyšlo plusmínus (a měl by být uchlácholen relativním blahobytem), jsem pro v zásadě přísněji pravicovější přístup. jediný dlouhodobě udržitelný způsob jak se najíst, je umět si to ulovit, vyrobit, sehnat, koupit. člověk nemá nárok na nic, o všechno se musí zasloužit.
jakékoliv dávky, přerozdělování, podpory a sociální jistoty jsou v tom nejosekanějším významu a účelu pak mají za následek "využívání nezasloužených fondů" a s tím ztrátu výkonnosti a schopnosti se bez dávek uživit. V dlouhodobém měřítku tedy stagnaci a degradaci. když mám pomoct bezdomovci, nedám mu pětikilo, ale dám mu práci a střednědobý výhled služebního postupu :)
hodně těžko se tento model aplikuje, protože by to znamenalo jakékoliv zrušení skoro čehokoliv (nebo historickou neexistenci tohotok - v tom mají třetí země veliký potenciál viz. čína), ale pro nějaké směry a tendence bych zvedl ruku.
nicméně toto může vést o opravdovému sociálnímu blahobytu, tj. že každý bude mít to co si zaslouží a málokdo je lempl, že by si hladový šel koupit cigára. problém je, že mu dycky na to jídlo někdo dá, tak si může jít koupit cigára a pak okrást mrtvého cizince (prý celý den nic nejedl, sebral jen stravenky ale cígo drtil). filozoficky mám s tím solidárním systémem problém, lidi nejsou stejní a tak nevidím důvod, proč by měli mít všichni stejně, je to kardinální nespravedlnost ten socialismus. věřím že v dlouhodobém horizontu to může i lépe fungovat ve třetím světě, než jim nějak "pomáhat". to je můj pravolevý pohled.
ale pochopitelně musíme minimalizovat kriminálníky (trestejme, nenechme zfrustrovat správný model). protože než měnit model (ani to nejde - krást se bude vždycky), je zatím všude v evropě a americe efektnější nechat to rozkrást, ale i přesto růst dál. je to taková malá daň za vývoj :).

26. 05. 2010 / 11.40 / bert

Tož já jsem taky někde hluboko (hodně hluboko) v srdci v podstatě levičák, ale paradoxně volit pravici je v ČR dlouhodobě daleko “levicovější“ přístup než volit populistické lháře z KSČSSD; jak píše Do. Cesta k všeobecnému blahobytu u nás zatím fakt může vést jen přes nízké daně, atraktivitu pro přímé zahraniční investice, kvalitní (placené!) vzdělání i zdravotnictví, podporu podnikání, minimum státních zásahů do ekonomiky a do lidských životů vůbec), … s 13. důchodem a neplacením u lékaře (miluju poplatky!) dojdeme tak do pr., né že už by jsme tam nebyli.
Žít ve Skandinávii asi fakt volím +- doleva, sociální jistoty pro všechny a tak, ale naše rozkradená ČR na to prostě nemá, ještě dlouho mít nebude … a už teď se (ne)těším na další Sobotkův povolební výstup ve smyslu “slibů nezasazených do reálného ekonomického rámce“.

26. 05. 2010 / 11.09 / Do

politika je hodně sociální a levicová, přerozdělujeme až ha(n)ba, nicméně tady pořád dominuje kriminalizace audin, soukromých letadel, majitelů čehokoliv apod. (= závis + malý šulin)

26. 05. 2010 / 11.08 / Do

no .... ono, volíme furt docela levicově.
v číně, největší komunistické levicové zemi stát krásně bohatne a lidi nemají pořádné zdravotní pojištění, natož důchody apod. V řecku, členu kapitalistické EU je to přesně naopak, stát na nule a zaměstnanci stávkují proti kapitalismu.
My jdeme na ten kapitalismus pořádně odleva :)

26. 05. 2010 / 10.34 / ivan

No já už pomalu ze všech těch antiparoubkovských akcí, webů, billboardů, facebookových demonstrací apod. s ním začínám trochu soucítit, tak že by nakonec...

26. 05. 2010 / 10.09 / efa

Chtělo by to tu nějakýho levičáka na rozbouření pravicových vod :)

26. 05. 2010 / 09.26 / Do

TOP09 nebo kua možná ODS.
kradou (lobistické obchody, náklady na firmu) úplně všichni napříč spektrem a pracovním levelem, lžou a mlží taky úplně všichni od zaměstnanců až po akcionáře a to nejen u nás, ale všude ve světě, samozřejmě se světlými výjimkami. Osobních antipatií bychom taky našli na každém spoustu, většinou z 90 % díky velké osobní vzdálenosti a nepochopení.
Jediným relevantním argumentem pro volby je tedy volební program a síla ho prosadit. Proto padala volba na TOP09, čím dál se v myšlenkách vracím k nečasově ODS, nejrači bych tam měl Němcovou, ale to už zabředávám do výše zmíněného, což by mělo být irrelevantní. Takže obě volby považuju za správné, tady by ta koalice mohla zafungovat, myslím že i ODS by měla dostat trochu nafrak, protože by si měla na některé věci dávat pozor (a jsem opět u irrelevantvních úvah). Volba zatím nejasná, důvěra v lepší zítřky jasná !

26. 05. 2010 / 09.20 / sup

Potřetí v řadě budu zřejmě volit stranu, která se do parlamentu nedostane (pokaždý jinou). Tentokrát u mne vyhráli Svobodní. Tuhle partu nikomu nevnucuju, ale copak kua existuje jen těch pět šest stran který si uved? Jakej vyhozenej hlas?
Btw. kde myslíte že by byla top09 bez Schwarzenberga? U mě to stejně prohrála když se podívám na ten zástup převlíkačů za nim. A se složenkama vás nenasrali? :)

26. 05. 2010 / 09.08 / bert

SUS: Je známý fakt, že TOP09 je projekt Kalouska s Topolánkem připravený na to, aby TOP09 posbírala hlasy těch pravicových voličů, kteří z nějakého důvodu odmítají volit ODS; po volbách tyto dvě strany stejně budou úzce spolupracovat. Dá se klidně říct, že volba TOP09 je jen volbou pravicovější ODS, takže ony se ty hlasy zase tak moc nerozmělní (ač i pro mě toto bylo při rozhodování velké téma, zatím jsem ve VŠECH volbách volil ptáky). To, že TOP09 neznamená Schwarzenberg (kterého Kalousek stejně jen vodí semtam jako medvěda) je mi jasné stejně jako to, že ta strana není nic víc než pravicová část KDU-ČSL … s novou stranou nemá té devítka nic společného. O KDU jsem mimochodem docela vážně uvažoval už před čtyřma rokama a teď, když ta levicová část zůstala napospas Cyrilkovi (ač v Práglu za ně kandiduje výborná Hybášková!) je pro mě ta volba víceméně jasná. (Jestli se ale slečna nakonec rozhodne volit TOP09, budu já volit Zelené, protože ty někdo volit prostě musí. Strana reprezentující udržitelný rozvoj mi jako protiváha betonářské lobby ODS přijde pro ČR fakt důležitá.)

26. 05. 2010 / 08.05 / lucky_man

Sakriš sakriš, tak jsem myslel, jak si rozšířím obzory, něco se dozvím a potvrdím si správnost mé volby ( která zatím vypadala na TOP09). A zatím čtu jen kritiku...a to na všechny strany....tak asi skončím snad taky u těch pirátů, nebo nevim:-)

26. 05. 2010 / 08.03 / teta šůš

Swarzenberg po volbach pujde od valu a strana zbyde Severovi s Kalouskem!! to vám rikam!! Hlasy se rozmelni a muzem emigrovat vseci, ale zase pry ranni kocoviny kdyz budem oranzovi nebudou :)

26. 05. 2010 / 07.44 / LUKES

zelení? vždyť i to je hlas levici protože tady ti sráči co se zaštiťují ekologií které jen tak mimochodem hovno rozumí (ať už je to Jacques, nebo názor na obnovitelné zdroje energie a kritika Klause po Novoročním projevu tuším před 2 lety) jsou schopní a ochotní se přiklonit klidně k čssd....
TOP 09 životnost jedno volební období je to sbírka US a KDU-ČSL se všemi nešvary... příkladem Kalousek, Severa... a volit jen, byť sympatického Schwarzenbergra je myslím blbost, zvlášť když osobně mu moc nerozumím ( není to výsměch, prostě jeho vada řeči je pro moje uši nepolapitelná)
takže mi zbývá pouze ODS a jelikož se mi papaláši už přejedli a je mi z nich zle vyzkouším (jako spousta lidí v mém okolí) defenestraci...

26. 05. 2010 / 07.22 / Juve

Zeleny! A tridte odpad kua! vsichni si tu jedou moneymake a na prostredi se uplne sere..samozrejme s hodne nazory na energeticke zroje nebo hazard taky nesouhlasim, ale jak se vzdycky rikalo, volim nejmensi zlo, tudiz ani u Zelenych nekrouzkuju leadery..tady navic davam hlas i pro urcity (mozna naivni) idealy, ale aspon se mi po volbach nejakej Kalousek nevysmeje do ksichtu..chodit k volbam 20 let po revoluci jen aby nevyhrala levice??! k smichu

26. 05. 2010 / 00.59 / fiNe_r@y

ODS, páš nikdo jiný nemá ani pramalou šanci porazit/vyrovnat Paroubka. Jakýkoliv součty menších a větších dopadnou stejně blbě, páč je budou koučovat Paroubek... :'(

25. 05. 2010 / 23.35 / kepaso

FrankieJ: tady je dobrá chronologie protidrogové politiky {odkaz} . Je smutný si pak o tři roky pozdějc přečíst tento rozhovor {odkaz} (je vidět, že Severa byl „odborník“). No ale asi se trošku dovzdělal {odkaz} .
Jinak zajímavý je si přečíst Jirkovu odpověď {odkaz} a na druhou stranu si přečíst Pecinu {odkaz} .
VV ‒ John „má“ nepochybně ty problémy taky v malíku {odkaz}
TOP 09 ‒ výše
ODS ‒ {odkaz}
KSČM ‒ {odkaz}
ČSSD ‒ {odkaz}

Každopádně tady ta věc není většinou v žádné straně (krom Zelených) jednoznačná.

25. 05. 2010 / 21.35 / o.

kdyby Zeleni meli strizlivejsi pohled na energie a podobny zalezitosti, meli by to ode me jasny, takhle ale fakt nevim; vim jen to, ze jdu! (nikoli doleva)

25. 05. 2010 / 21.34 / FrankieJ

Mohl by mě někdo poučit jak se to má s tím Severou? já ho kroužkovat nebudu ale potřeboval bych nějaký argumenty, díky

Dreadless: lékaři? já znám dva Bendla a Ratha,.. možná to je vyjímka.

25. 05. 2010 / 19.33 / tequil

Berte, emigruj se mnou do Vidne :)

25. 05. 2010 / 19.29 / mdfk

berte, gratuluji ke slečně ( chlupy v nose máš zkrácené nebo nebylo třeba? :))))

25. 05. 2010 / 19.13 / Kaspy

Volit od spodu určitě nechoď, ty lidi kteří jsou jako poslední v seznamu, tak tam skoro být ani nechcou:) tudíž kdyby nahodou vyhráli tak předají mandát někomu zkušenějšímu...takže si moc nepomůžeš

25. 05. 2010 / 18.39 / [ K! ]

Fantomas - díky!

Takže zelení, lupnu Vlašína a nějaký další zespoda.

P.S: Podaří-li se sestavit vládu levici, nechám se zavřít.

25. 05. 2010 / 16.21 / bert

Tož já to hodím TOP09 (fakt sory SUS) a moje slečna Zeleným nebo naopak. Představitelé ekologických a křesťansko-demokratických pravicových hodnot jsou ti jediní, se kterými to má smysl zkusit; ODS, ČSSD i VV jsou bandy mafiánů a komunisti kurvy. Každopádně budu taky kroužkovat odspodu ... a to ty lidi s důvěryhodným občanským povoláním (dík dreadless za tip).
Podaří-li se sestavit vládu levici, emigruju.

25. 05. 2010 / 15.52 / dreadless

EFA: máš podobný uvažování jako já... akorát mi v top09 vadí ještě paní radarová, tedy V.Parkanová... Asi zvolím strategii kroužkování lidí, kteří svým občanským povoláním vyvolávají důvěru: vysokoškolští profesoři, lékaři a podobně. jinak nevim, jak bych měl kroužkovat...
co se týká SSO, tak nevim, jak jim hodně věřit, možností jsou, asi bychom byli všichni rádi, kdyby jejich preference nahradily preference pana Na vlastní oči..

25. 05. 2010 / 15.09 / xTina

No, je tezky se rozhodnout koho volit.. vylucovaci metodou mi zustaly dve strany - ODS a TOP09 a modri asi nakonec ziskaji muj hlas. TOP09 je dosti podivna parta lidi s politickymi skandaly a nezdary, kteri prebehli z ruznych stran a kupodivu se jim dari schovavat pod velkym jmenem Schwarzenberga. Karel je mi taky hodne sympaticky, bohuzel je asi tak jediny z cele TOP09.. Zkuste si z kazde strany odmyslet toho "nejlepsiho" a pak popremyslet, jestli je stale chcete volit..?
Nekdo tu psal, ze se rozhoduje podle programu..to je podle me na nic, je dulezite rozhodnout se jestli doprava nebo doleva a to je cele, program bohuzel nesplni nikdo..at uz je to proto, ze zadna strana neni natolik silna aby se mohla prosadit bez svych zaskodnickych koalicnich kumpanu, nebo protoze je to nerealne..
Su pro Efovu taktiku zakrouzkovat lidi na spodnich pozicich a snad se neco zmeni..

25. 05. 2010 / 14.42 / Fantomas

Kdo nema jasno, muze pomoc nasledujici rozhodovaci strom....:))
{odkaz}

Jinak by se hodil taky rozbor od nestraneho odbornika na politiku....Co ty na to HEBe ?

25. 05. 2010 / 12.53 / efa

Zuzo musíš ladit ten tanec kolem tyče, ale to ti jde náramně!

25. 05. 2010 / 12.44 / teta šůš

Karel zpusobi ze si logopedka Zarubova neskrtne...achjo...budu na dlazbe :(

25. 05. 2010 / 12.39 / Grip

Lidi, volte KUBU !
mladý primitíf z  Kroměříže kandiduje za Zelený (lístek s číslem 20) najdete ho na 5. pozici za Zlínský kraj : )
Jakub Popovský pracuje jako referent Státního fondu životního prostředí ....víc na jeho profilu FB
{odkaz}

25. 05. 2010 / 11.44 / ivan

Hmm, tak koho? Asi hodím všechny lístky do pytle a budu tahat jak z kloubouku, ať osud rozhodne

25. 05. 2010 / 11.21 / zdenal_cz

@witeg

mas rech, stejne mimo misu jako katuska ;-)

25. 05. 2010 / 11.16 / marty

toz je to tezke, ale ja drzim basu s ptakem. pirati jsou moje generace a moje nazory, ale pockam az dorostou mladaci, at to ma aspon trosku smysl. TOP09 s knizetem rulez, ale severa je moc velky kousek aj pro me. sme na tom stejne efitch, dej to pravici at to ten blb s komousama neovladne. Po volbach se uvidi kdo bude lizat bradavicu ve vlade

25. 05. 2010 / 11.07 / witeg

zdenal_cz: větve tlejou možná tak v Boubíně, všude jinde se přímo v lese pálí.. dál sem to radši nečetl, ale tipnul bych si, že to bude podobně mimo mísu :-*

25. 05. 2010 / 10.45 / zdenal_cz

toto me naprosto rozsekalo :-D

MILUJI Stranu zelených, líbí se mi na nich, jak krásně dokáže taková Kateřina Jacques něco propagovat, aniž by o tom cokoliv věděla. Taková biomasa, to je věc. Dělá se mj. ze štěpků, takže zatímco dříve se pokácel strom a větve se nechaly v lese zetlít, aby les vyživily, dnes se odnesou, aby se zpracovaly na biomasu. Nesnáším lesy, takže mě těší fakt, že tohle podle odborníků za 2, 3 generace ty hnusné, zelené plochy naprosto zdevastuje. Zelení jsou super, třeba teď se pokouší protáhnout zákon o zvýšení podílu biolihu v palivech. Ten parchant na Hradě jim to ale vetoval, ale snad jeho veto v parlamentu přehlasují. Je super vědět, že benzín bude dražší a motory aut dříve odejdou. Je taky fajn, že se při pěstování řepky používají chemická hnojiva a další zemědělská chemie, která sviní podzemní vody a že na výrobu biopaliv se spotřebuje více fosilních zdrojů, než kolik se ušetří(takže už i Evropská komise pod tlakem připustila, že ekologický přínos biopaliv je přinejmenším sporný). Proti Klausově vetu se postavil i pan miliardář Babiš, který nedávno investoval miliardu a půl do továrny na tenhle sajrajt. Určitě nelobboval, určitě neuplácel, aby se to protáhlo a bohužel tak určitě ani činit nebude. Zelení jsou čistí. Věřte těm, kteří se nenechali koupit. Věřte těm, kteří včas dostali echo, že je to bouda.

vice v linku nize
{odkaz}

25. 05. 2010 / 10.40 / zdenal_cz

Muj hlas padne SSO, asi nejschudnejsi program a rozhodne nezastavam nazor, ze volit male strany je zbytecne.

{odkaz}


Pokud se budou volit stale dokola ty stejne, "velke" strany, tak se nic nezmeni. Kazda jiz byla u "koryta". Jinak nechapu proc volit TOP09, to si myslite, ze zmena jmena strany neco vyresi, kdyz tam jsou stale ti stejni lide (mimochodem hodne provareni, ale ne medialne?

Jinak sorry, ze propaguju na yp jinej blog, ale mozna jiz znate a rozhodne nektere clanky otevrou oci... Predevsim tento, kterej je urcen pro lidi, kteri chteji jezdit autem, kdyz potrebuji, zastavaji nazor svobodne volby dopravniho prostredku jakozto svobody obcana:
{odkaz}

A dalsi perlicky:
{odkaz}
{odkaz}
{odkaz}

25. 05. 2010 / 10.27 / JB

Mám podobný dilema, ale asi to furt vidím na Zelený. Víceméně se shoduju s tímhle názorem: {odkaz}

25. 05. 2010 / 10.19 / chechet

no zelenych bo serco momentalne nedovoli inak...

25. 05. 2010 / 09.51 / Vašucek

Ještě taky nemám úplně jasno, ale před týdnem jsem se zůčastnil přednášky ekonoma a euroskeptika Petra Macha (na nepolitické téma "Proč odmítnout Euro a mít vyrovnané veřejné rozpočty“) a mimojiné jsme se dozvěděl (a poprvé i slyšel) o straně svobodných občanů > {odkaz} Těžko říct, co se z nich vyklube, ale je to imho docela zajímavá alternativa.

25. 05. 2010 / 09.23 / misi

věřím v Karla.... asi ho pozvu na chatu :)

25. 05. 2010 / 09.14 / Plasta

ja teda musim říci, že jsme na tohle téma diskutovali u piva s bráchou .. uplně nezvisle jsme došli taky ke karlovi - sic trochu jinou cestou ale vylučování bylo dosti podobné:-)

karel je dobrý patron. je to velká osobnost schopná nést ono břímě stoupající positické strany, jako jediný z té české osádky ve mne budí dojem, že nepotřebuje hrabat hamty hamty a tedy by mohl konečně myslet i ve prospěch téhle země... otázkou je do jaké míry je to vůdce strany a do jaké jen busta namalovaná na štítu ?

25. 05. 2010 / 08.51 / Pedro

vidím to podobně, strana knížetepána, někdo koho znám anebo namátkově odspodu, pak se hold na těch kšeftech budou muset domluvit napříč anebo se mezi sebou pohlídají, priorita je zhatit Jyrkovi mocenské plány, že ano, Mr. Notime nevypadá zle ale bojím se, že se ho ti rafani po volbách zbaví, tož hlavně běžte, na rozdíl od hokeje musíme na led fšici...

25. 05. 2010 / 08.42 / awsick

takže kolem a kolem jsme v ...... tak i tak.

25. 05. 2010 / 08.39 / Milf

TOP09 + defenestrace rulezzzz!


© Copyright 2012–2024 youngprimitive.
All Rights Reserved.
DámskéPánskéDětské