Aktuálně

18. 07. 2011 / Filip Urban / aktuálně

Vzhledem k tomu, že yp blog dospěl do věku třicátníků a je plný světoběžných názorů na dnešní svět, možná bychom si mohli zadiskutovat. Napřed si pusťte tohle video (18min), pak vydechněte a řekněte mi, co si o tom myslíte? Závěr pro nás vyznívá celkem optimisticky, ale je to takový ten rozpačitý úsměv. Jak se má běžný smrtelník zorientovat v politických rozhodnutích v konfrontaci s reálným stavem světa. Jak má reagovat na chystané změny. Má se bát, má fandit reformám, má si pomaličku začít pěstovat zeleninu a chovat prase, aby až to praskne, přežil? Nevím. Mám z toho celkem nafouklou hlavu...Za komentáře budu vděčný.



Komentáře

Kontrolní kód: kontrolní kód
22. 07. 2011 / 13.39 / Do

patawa rulez ! :-D

22. 07. 2011 / 03.08 / heb

v mé choré mysli jsem si vybavil, že ab něco pro českou pozici psal, ale najít to nemůžu, dat to tak asi nebude. ten článek, co jsi posílal o číňanech, kteří se jistí, je nesmysl a na žádném reálném médiu (WSJ, FT) by vytisknut nebyl, neb jako hlavní zdroj cituje China Daily, což jsou stranou vydávané noviny a každý, kdo o tom co se tady děje trochu něco ví, tak taky ví, jak se mají číst.

na české wikipedii je jakási jedna věta, že švýcarská banka je soukromá centrální banka. na anglické verzi wikipedie (daleko detailnější), už nic takového není. pokud je pro tebe soukromá osoba soukromá jenom proto, že její právní forma je akciovka (přesto, že stát nebo územně správní celky mají kontrolní podíl), pak se nemáme o čem bavit, protože, cituji paťavu na zábavě ve zborovicích v roce 2003, když mu tam chtěl dát místní traktorista přes hubu "hele kámo, my jsme na úplně jiným levelu".

tímto debatu ze své strany končím. zatím si nenapsal nic, co by mi indikovalo, že opravdu rozumíš tomu, co píšeš. evidentně umíš používat google a číst, ale podstata věcí ti uniká (např. co je centrální banka a jaké jsou její funkce, jinak bys nenapsal první blbost, kterou si přečteš), jenže informace jsou dneska komoditou. má je každý, kdo se trefí prstem do klávesnice. co se cení - a třeba i na trhu práce - je umět ty informace číst a to mi připadá, že na to, jak sebevědomý a konfrontační (gulášový) styl jsi na začátku debaty zvolil, tak se máš ještě hodně co učit. ale zase ne každý je vzdělavatelný. třeba my jsme měli na gymplu spolužáka, který ještě týden před maturitou trávil o přestávkách čas tak, že skákal po zádech ze stolu, čímž demonstroval, jak se správně potápí při lovu perel. ale to nejsi ty. asi.

tímto tuto debatu z mojí strany končím, měj se.

21. 07. 2011 / 21.34 / Do

cosa: já netuším, proč řešíš ty banky. já jsem zmínil srovnání ČNB a FEDu jen jako příklad, že málokdo rozumí čím, jak a proč je financována, takže u FEDu bych si nedělal iluze ... řešili jsme dluhy a tisknutí peněz ..... a ty tu ujíždíš na tom, kdo je zřizovatelem centrálních bank a že to není až tak velký rozdíl ... to je typická ukázka tahu mimo branku !
děti: time is now ! to člověku okamžitě srovná v hlavě, co je důležité .... normálnímu člověku ....

21. 07. 2011 / 21.13 / cosa

Hebe, poslední dodatek. Né že by na tom snad něco záleželo ale Adam Bartoš nenapsal pro Českou pozici nikdy ani čárku. Momentálně působí na www.prvnizpravy.cz
Tož tak. Howgh.

21. 07. 2011 / 20.59 / misi

Plánovat děcko je jak plánovat že zítra bude hezky, na to třeba vlítnout.

21. 07. 2011 / 19.27 / romicka

cosa: heb nenapsal, že to ví, ale že mu to jinak nedává smysl. A v podstatě má pravdu, jediný příklad "soukromé" národní banky, který uvádíš je Švýcarsko. Tam je národní banka akciovka, vlastněná z 55% kantony (obecně ve švajcu mají kantony vůči centrální vládě fest silný postavení) a zbytek je volně obchodovatelný na burze, čili kantony drží majoritu v rozhodování, zbytek je kšeft (švýcarská národní banka je jedna z nejziskovějších na světě). Smíšené vlastnictví, které je taky co počtu marginální, je spíš institucionalizovaný spojení komerčních bank a centrální vlády (fed). Jestli je to veřejná instituce nebo právnická osoba je jedno, podstatný je, že slouží jako monetární a fiskální nástroj státu, který stát přímo ovlivňuje (málokdy přímo řídí). (poz. od pasu, vim o tom jářku prd). A ty už mě efo konečně vysvětli, kdy mám teda naplánovat to děcko, já su od přírody srab, do odvážných věcí nendu.

21. 07. 2011 / 17.38 / cosa

zdarec Hebe, už jsem tady ten odkaz postnul ale pokud pro sebe neuděláš ani to, že ho přečteš do konce (není dlouhý) tak ti tu větičku skopnu sem:
Centrální banky
Z 194 zemí, které jsou považovány za nezávislé, existuje 170[7] centrálních bank, které se dále dají rozdělit do tří skupin podle vlastníka – např. Švýcarsko má centrální banku v soukromých rukou, Velká Británie, Francie, Čína a řada dalších v rukou státu; Spojené státy americké, Belgie a Japonsko ve smíšeném vlastnictví.
zdroj: {odkaz}

K tomu dalšímu asi nemá moc smysl se vyjadřovat. Reflex s tebou milý Hebe. :-)

21. 07. 2011 / 17.37 / Do

heb: díky, já už nemám sil

21. 07. 2011 / 17.32 / heb

cosa: nevím, školy nemám, ale dovoluji si tvrdit, že soukromá centrální banka na světě neexistuje. to mi jaksi nedává smysl... to, co popisuješ, jak generuje FED nebo jiná centrální banka nové peníze: ok, můžeš to dělat tak jako fed, že kupuješ dluhopisy vlády, nebo to můžeš dělat třeba přes míru bankovních rezerv, kdy ti zase celkový oběm peněz řeší peněžní multiplikátor. ano, v podstatě můžeš teda peněz "natisknout" kolik chceš, ale jak bys potom řešil inflaci ?
nic osobního, ale pokud si svůj světonázor tvoříš na základě novin, jako je česká pozice s jejím excelentním redaktorem panem adamem bartošem, pak se nedivím, že v tom máš guláš.

21. 07. 2011 / 09.44 / misi

Dlouhá diskuze.
K dětem : Dokud jsme si dítě nepořídili mysleli jsme si, že je to hi life na který nemáme, teď si myslím že máme vpohodě i na druhé. Chci aby u mé rakve stáli alespoň dva.

Astronomické dluhy států, a hromady dluhopisů nakupovaných za něco, to je věc, které nerozumím, protože ani nevím kdo je teda v důsledku ten největší věřitel a kde je ten největší dlužník. Jednoduché by bylo kdyby ti věřitelé odpustili dluhy těm dlužníkům a více si už vzájemně nepůjčovali. Je to naivní názor, ale jen do jisté míry. Je stejně naivní jako všechny ostatní názory a analýzy založené na hromadě nepřesných údajů a ovlivněných statistik, kde jak píše DO stačí jedna desinformace a domeček z karet se zhroutí.

Největším strašákem pro mě je chvíle, kdy dojde ropa = jídlo = hladomor = 3- tí světová válka.

21. 07. 2011 / 02.08 / chechet

ja si tiez nemyslim, ze by FED mal niekde taku kasicku ako stryko Skrblik v Kacerove a v pripade potreby z nej pustil tintiliony do obehu.

20. 07. 2011 / 20.57 / cosa

Do: píšeš "...nikde není napsáno, že FED dá pokyn do tiskárny ať zvýší obrátky strojů anebo ať přidávají po jedné nule navíc..."

Bankovka neboli cenný papír s určitou peněžní částkou je bezúročný platební prostředek, vydávaný centrální bankou.
zdroj: {odkaz}

Centrální banka, často také národní banka, je základní banka státu. Je vrcholnou institucí bankovního dozoru a určuje měnovou politiku v zemi. V České republice je centrální bankou Česká národní banka (ČNB). Existují spory o oprávněnosti monopolu centrální banky.
zdroj: {odkaz}
{odkaz}

Takže FED a ČNB je v podstatě totéž. Nehledě na strukturu, která je zcela nepodstatná odlišuje centrální banky pouze forma vlastnictví od zcela soukromého, přes smíšené až po zcela státní.

Takže na základě dluhopisu vydaného vládou (ministerstvem financí) "zaplatí" FED (víceméně soukromá firma) potištěným papírem, který se tímto aktem stává oficiálním platidlem-bankovkou. O další distribuci se postarají komerční banky. Vzhledem k tomu, že stát po svých poddaných (to jsou ti pod-daněmi) požaduje veškeré odvody z práva na život v těchto papírech je celkem přirozené, že po nich začne vznikat poptávka. A boj může začít, s diplomem nebo bez něj. :-)

20. 07. 2011 / 19.02 / ivan

Nevím, tady ty starosti o svět a dobro všech už jsem tak nějak pustil z hlavy

20. 07. 2011 / 17.32 / Do

cosa: no tak přečetl jsem a hned na prvním řádku je že FED "nakoupí" dluhopisy. nakoupit znamená že za ně zaplatí (buď penězi nebo závazkem nebo směnkou nebo kravami). nikde není napsáno, že FED dá pokyn do tiskárny ať zvýší obrátky strojů anebo ať přidávají po jedné nule navíc.
stejně jako já nerozumím bilančním souvislostem a bilanci ČNB ve vztahu k rozpočtu, domácí ekonomice a zahraničním subjktům, tak předpokládám, že ani ty nejsi mezi analytiky ČNB. stroktura a koncepce FEDu bude 10x složitější, než "obyčejná, starosvětská" centrální banka.
takže se peníze netisknou, jen se "pouštějí" do ekonomiky, asi takhle:
moje firma má:
0 mil. peněz
1 mil. ve zboží,
100 tis. zisku a 
2 mil v potenciálních zakázkách.
... pustím tedy do "své ekonomiky" další 2 miliony (buď vydám dluhopisy nebo si prostě půjčím) a třeba dosáhnu dodatečného zisku 200 tis., čímž dosáhnu růstu svého HDP z 10 % na 30 % (proto se hlavně zadlužujeme).

... OK příště budu méně osobní se svými závěry, že někdo nemá řešit věci, kterým nerozumí, aby se tu někdo nezrhoutil, ale za ten můj guláš se dávají diplomy kámo a navíc to málo kdo z těch diplomantů dokáže takto vysvětlit ostatním pojídačům guláše.

20. 07. 2011 / 13.42 / cosa

Do: píšeš "nikdy nikdo nemůže natisknout něco, co nikdo jiný nechce. jasně, poslat do oběhu se dá miliardony nových dluhopisů, ale pokud je nikdo nekoupí, nebude chtít, tak stejně žádné prachy nebudou."
Přečti si tohle: {odkaz}

Pokud ti ještě nedošlo, že FED je v podstatě soukromý subjekt, který nakupuje dluhopisy od americké vlády, tak se nedivím, že v tom máš guláš.

20. 07. 2011 / 11.30 / Do

no jo, Zdeňku, já jak nahodím první slovo, tak skončím u dostatku ovoce na vánočním stole....

20. 07. 2011 / 06.11 / Gyd

off topic, jak tak po ranu roluju diskusi, hned jsem poznal, ci prispevek je nejdelsi, Honzo:)

19. 07. 2011 / 13.24 / heb

freestyle

19. 07. 2011 / 13.24 / heb

jojo, chtěl sem cosi k tomu napsat, kdyby to za mě nenapsal do. toto je tzv. ekonomický fresstyle z kunovic, kdy jsou míchány věci od ekonomie, demografie a sociologie a čím hlasitěji, tím líp, protože je to víc pravda. není. nedodíval sem se neb se skončil u toho jak je popisováno, že s koncem růstu spotřebitelské poptávky v Číně půjde do háje Německo a potažmo ČR (což je z mnoha důvodů úplný nesmysl, už proto, že Čína nic takového jako spotřebitelské zboží z EU nedováží, stačí se podívat na databázi Eurostatu). je to jedna z mála věcí (mezinárodní obchod s Čínou) o které mám jakousi malou představu (ačkoli bych si o tom nedovolil hřímat jako ten pán na videu) a kolega je úplně vedle.

19. 07. 2011 / 00.57 / pios

palec nahoru :o)

19. 07. 2011 / 00.07 / Do

omg

19. 07. 2011 / 00.07 / Do

no ... 10 min a dál už se mi nechce poslouchat. samozřejmě ten člověk už párkrát četl o tom o čem mluvil, nicméně je to nasraný lojza, který by neuřídil ani nohejbalový tým.

chci tím říct, že je velice jednoduché pospojovat pár fenoménů, těch populárních, čína, zadlužování, stárnutí, které samy o sobě jsou možná existentní a skutečné, nicméně ty příčiny nemusí být vždycky tím, že jde všechno dopiči, ale třeba taky úplně jiné. jedinkrát se splete v těch svých jasných soudech a pak už se veze na mylných předpokladech. každou skutečnost, kterou tam srhnuje se dá rozebrat tak asi na 3 konference a ani pak se nedá říct, jestli jsme nalezli pravou příčinu a jak na ni reagovat a jestli to má vůbec význam.
zpravidla mě hrozně bolí diskutovat s lidma podobného typu, kteří v tom mají jasno. jsem rád, že nikdy nebudou o ničem rozhodovat, nic řídit, protože vůbec netuší, jak probíhá elementární rozhodovací proces a tím i snad ten globální posouvací proces. všichni tidle sociologové a vědátoři z podstaty bez praxe se z 98 % mýlí a možná i tento člověk má ve 2% pravdu. a dá se i z těch "hrozeb" které tam nastiňuje vyjít naprosto normálně do plusu, myslím, že by mi na to řekl "ale....."
celkově nikdo z nás tady nemá koule ani kompetenci vědět jak funguje česká republika, natož evropa, chraň bůh globální mezinárodní trh práce, obchod, finanční toky apod. tak z toho máme spíše vítr nebo co. zazněly tady argumenty:
- hlad po zisku, chamtivost - experti sou blbci, protože chamtivost a hlad po zisku, vraždy, loupeže byly kdysi mnohem silnější. dnes už mnohem více lidí, firem a států se dívá na dlouhodobější hledisko, aby když dneska vyxeftím 100 kč, aby mi tak nejlépe sypaly každý měsíc, každý rok a pak i mým dětem - kdysi to bylo drancování, jenom asi tak ve 1000cionovém měřítku proti dnešku
- vyrábět nejlevněji je zaplať pánbůh přirozená věc, ať je to kdekoliv. ono to mimo jiné pomůže mnoha chudým
- nezaměstnanost, nižší daně, vyšší zisky, to spíše vypadá na trochu ekonomický galimatyáš a prostě chybnou souvislost
- nakupovat levněji, na internetu - opět vynikající věc směřující k růstu bez inflace. že zkrachujou kamenné obchody (nemyslím si to), je z toho pohledu jen přirozený vývoj, směřující k lepší efektivitě (hodně metodicky chápáno). dovozy samozřejmě můžou ovlivnit DPH, ale myslím, že už se to děje a pokles DPH není významným problémem, resp. ošetří se to jinak. hlavním problémem rozpočtu jsou velké sociální jistoty vs. stárnutí obyvatelstva - tam souhlas s řečníkem. no tak to prostě zvýšíme noaco, jinak to nejde, stávkujte kokoti kolik chcete.
- zadlužování - nemůžu říct, že po několika letech ekonomických studií, bohaté praxi ve finančním i reálném světě a dalších veskrze rozmanitých zkušenostech, dokážu shrnout v pár větách problematiku zadlužování. moje zadlužená firma má zhruba takový dluh jako USA, přesto mám našlápnuto do 2-3 let všechny dluhy vymazat (bude-li to třeba). zisky (přebytky rozpočtu) na to mám, sociální ústav nejsem i když z tohoto pohledu je mým cílem aby moji zaměstnanci byli velice bohatí lidé. na druhou stranu všechen zisk určitě nezpůsobili jen oni, takže nejhorší je dostat něco, co si člověk nezasloužil, takže se to snažím férově tipovat. já sám dlužím tak cca. stejný podíl svých ročních příjmů jako USA či moje firma a jsem rovněž na solidní cestě to neposrat, náklady i přebytky mám snažím se to nějak ušéfovat, taky se to může ze dne na den posrat, ale taky ze dne na den nahodit zase zpět. to se všude může stát v každém státě i vřecku, ale to by musely být přebytkové rozpočty, takže všechno prostě škrtnout ať je sranda asi, ale průser to být může to jo !
- kdo komu co dluží, tisk peněz a podobné fenomény jsou opět jen špatně pochopené a sesouvislované věci. nikdy nikdo nemůže natisknout něco, co nikdo jiný nechce. jasně, poslat do oběhu se dá miliardony nových dluhopisů, ale pokud je nikdo nekoupí, nebude chtít, tak stejně žádné prachy nebudou. a když si nahodí pár dolarů na účet sami, tak si zkurví bilanci anebo to nebudou schopni vykázat. prostě tomu spíše nerozumíme..... ;) (stačí jedna nepřesnost neporozumění a už se to s váma tento názor veze celý život ;)))

- na světě globálně nikdy nebylo líp, bezpečněji, nadějněji - to nevím, ale myslím si to a mám na to docela dost argumentů, ale maximálně jeden po druhém....

- věnujte se systematické cílevědomé dlouhodobé práci a funkčnímu odpočinku a neřešte píčoviny, kterým nerozumíte ;))

18. 07. 2011 / 17.47 / Juve

Tak ona uz tahle doba dost pripomina socialni darwinismus. Problem je, ze soucasna spolecnost je nastavena pouze na ten okamzity a kratkodoby zisk a to je spatne..veskere dlouhodobe cile se potiraji, chybeji tu vize, ne jak tu budes zit ty, ale treba deti tvych deti..

18. 07. 2011 / 17.10 / cosa

Dříve nebo později bude důležitá odpověd na otázky "Komu to vlastně všichni dluží?" Jaký mechanizmus vede k nesplatitelnému zadlužování celých států? Jestli to náhodou není černá díra totálně zkorumpované tkz. zastupitelské demokracie ve prospěch nemnoha soukromých subjektů . Dokud se tím zabývají pouze konspirační teoretici viz. Zeitgeist apod. tak je to málo. Čína už se začíná jistit {odkaz}

18. 07. 2011 / 16.20 / romicka

Video sem neviděl, ale může mi někdo ve zkratce vysvělit, kdy jindy byla doba na přivádění potomka na svět lepší. Vyveďte mě z omylu, ale vzhledem k životní úrovni, úrovni sociálního systému, zdravotnictví, vzdělání, možnosti osobního rozhovoje a seberealizace mi to teď nepřipadá, v porovnání s dobou pobělohorskou, mocnářstvím, první republikou, adolfem a komáráma zas tak hrozný. Dnes už i holky hrajou fotbal, takže i ta odvaha riskovat 50% šanci na dceru je diskutabilní.
To, že by dítě muselo jíst čínskej česnek a belgický máslo mi v porovnání z nukleární válkou za prdelí připadá docela ok.

18. 07. 2011 / 14.46 / efa

Mildo :) s tvou náplní práce bych se tu ani nepípnul. V Číně nic nevyrábím a celkem slušně přispívám do státní kasy imho. Ale tohle není debata o tom co ty nebo já děláme nebo jak přispíváme do systému. Já se snažím zorientovat v současném světě a utvořit si na to nějaký názor a směr, jak se chovat, aby to tu všechno neskončilo ve sračkách. Hypotéka na krku už je a je pravda že přivést dítě do téhle doby je velká odvaha.

18. 07. 2011 / 14.37 / [ K! ]

chechet - thx 4 link

18. 07. 2011 / 14.19 / [ K! ]

zoom - ad záchrana světa: snaha se počítá a arumentovat tím, že my to nezachráníme? NFW!

Když kupuju máslo, tak jen pokud je vyrobeno v ČR. Sračky zpoza hranic bojkotuju. (Odhlédnuvše od toho, že třeba belgické „máslo“, je máslo, které je skladováno [za což skladující pobírá eura] a až pomalu dojíždí ke konci trvanlivosti, je přemícháno, nakostkováno a pak stojí Kč=17,90 - dobrou chuť!)

18. 07. 2011 / 14.09 / chechet

komu nestaci video, nech si este precita otazky a Stankove odpovede: {odkaz}

efo: prasa nechovaj, je z neho velmi maly uzitok. radsej ovcu alebo kozu.

18. 07. 2011 / 14.04 / Juve

Souhlas, u veskeryho byznysu tady je otazka, kdy to zacne nekdo delat treba v indii nebo kdekoliv jinde levneji..dam takovej priklad: nakupy na internetu. Lidi zjistili, ze uz nema cenu kupovat veci v kamennejch shopech v CR, krome zivnostniku, tim pak trpi hlavne stat, prichazi o DPH a tak se to rychle snazi zachranit clem na veskere zbozi mimo EU..jenze to clovek zbehly v shippingu taky brzo obejde pres mezisklady.
Taky obecne plati, ze v dnesni dobe uz si za kvalitu musis priplatit, ale spousta lidi si bude radsi mazat ten dzem co obsahuje 20% jahod a ne ten co obsahuje 50%, protoze je o petku drazsi.

Jinak na to aby fungovala ekonomika statu je potreba co nejvic rodin, ale trend soucasnosti je, ze cim dal tim vic lidi zije na vlastni pest a tim padem se trosku borti cely ten system, protoze takovy lidi nepotrebuji rodinna auta nebo mycku. Proste moderni svet ti nabizi tolik moznosti, ze ne kazdej chce hned zajet do ty klasicky sablony, ktera byla treba za komancu jasne dana.
Kdyz to vezmu globalne, tak mam pocit, ze v soucasne dobe kdo si porizuje treba hypoteku nebo vic nez jedno dite, tak si musi bejt kurva jistej v kramflecich..ja na to zatim ty koule nemam.

18. 07. 2011 / 13.48 / zoom

S tou zeleninou mas pravdu, tu si muzes dat i na balkon... v podstate ty jako zivnostnik, odvadejici minimalni dane abys prezil a vyrabejici v cine, to tu kurwis stejne jako socky na podpore a socialnich davkach.. podle pana na videu! Podle me tenhle svet stejne nezachranime.. proto: chci si nahrabat, pestuju zeleninu, ovecky..casem prase..a nebuduju potomstvo.. tady to ovsem je spise vyckavam... ale co uz..Nibiru je na ceste.

18. 07. 2011 / 13.06 / Fantomas

Cago! Hlavne se neboj, pac strach je nejprimitivnejsi nastroj jak ovladat(manipulovat) cloveka a politici toho umi patricne vyuzit !

Nicmene recnik ve videu ma v mnohem pravdu. Pouziva slova, ktera pravdive vykresluji soucasnou situaci, nic nezkresluje.

Podle expertů je pricinou moralni a eticky upadek, kde v pyramide hodnot (lidskych,ekonomickych atd) jsou penize, chamtivost, hlad po zisku apod. Firmy pak vse vyrabi v zemich, kde to vyjde nejlevnejc - tim roste treba tuzemska nezamestnanost, stat nema prachy z dani, ale rostou zisky majitelu firem atd atd a jde to do kytek.

Casto jezdime pracovne do Nemecka a bavime se s nima o situaci u nich. Jednoznacne jsou nauceni, maximalne podporovat svuj TRH - kupovat svoje auta (BMW,VW..), nemecke hadry, nemeckou zeleninu - proste kaslou na Cinu,Indii....A tohle rika i "expert" Klaus - globalni ekonomika a trh jsou cesta do pekla .

Takze zacni pestovat svoji zeleninu (nebo aspon maximalne podporuj lokalni trh).


© Copyright 2012–2024 youngprimitive.
All Rights Reserved.
DámskéPánskéDětské