POZOR!  V pondělí 20.11 máme v brněnském showroomu zavřeno. Díky za pochopení.

Automobilové okénko

28. 07. 2015 / 14.33 / Filip Urban / aktuálně
Automobilové okénko

Nejsem autíčkář a nikdy sem nebyl (což ovšem neznamená, že se jím ještě nemůžu stát :) Je to asi 4 roky zpátky, kdy jsem řešil novou káru. Tenkrát to vyhrál Hyundai i30 v kombíku. Za málo peněz hodně muziky. Ty 4 roky s ním uběhly jako voda a já měl nutkání obměnit vozový park. Hjunďák sloužil dobře po celou tu dobu jako rodinný vůz, stejně jako firemní dodávka, se kterou jsme objížděli prodejní akce, takže pár šrámů v interiéru slíznul. I z venku bylo vidět, že je provozovaný ve větším městě (tak zvlněnou přední SPZ měl málokdo :).

Ok. Takže kam dál se posunout od Korejského rodinného vozu, za který se mi vysmívali všichni kamarádi a známí. Požadavky:

- menší spotřeba (hjunďák 1.6 motor žral 8,3 litru fůrt)
- lepší podvozek (hjunďák byla prostě koza na kolech)
- elektronika na současné úrovni (hjunďák měl USB 1.0 a AUX)
- pičovinečky zpříjemňující cestu za volantem
- psychologický strop 500.000,-
- parkování a provoz v centru města
- větší kufr (hjunďák byl takovej 3/4 kombík)

Do užšího výběru postoupila nová Oktávka, Golf, novej Focus, Francouze a Italy sem vyřadil hned v úvodu.

Nebudu to protahovat. Vyhrál to Golf Variant. Proč Golf? 1. nepotkáte jich do minuty 100 jako nových Oktávek 2. Je to etalon své třídy, sázka na jistotu 3. poslední sedmá generace má jeden z největších kufrů jen o pár litrů menší než Oktávka 4. Manželka řekla že Golf :)

Následovalo několik návštěv autosalónů. Tady jen krátka odbočka. Byl jsem omrknout i Forda, protože celá naše familie vždycky jezdila ve Fordech a je mi ta značka sympatická, ale novej Focus to je hodně naleštěná bída! Děsná výbava, takové ty laciné plechy, podivně oplastované auto, interiér už teda není tak vyspejslí jako u předchozí verze ale i tak je to bída. Malej kufr oproti starším verzím.Když sem si zkoušel touchscreen ve Fordu, měl sem pocit, že si hraju s prvním prototypem dotykového telefonu android někdy z roku 2006. Za tohle auto bych teda půl melcku nedal!

Během týdne jsem si nastudoval snad vše o Golfu. Vyznat se v jednotlivých řadách byla opravdu maturita. Prošel všechny skladové vozy Golfu v ČR (protože na nový čekáte klidně 4 měsíce). Našel si pár favoritů. Jak už to tak bývá, začal jsem se střední výbavou Comfortline, abych skončil u Highline s další výbavou extra, protože “když už, tak už!”

Zajímavé bylo pozorovat jednotlivé obchodníky. Oslovil jsem dva brněnské prodejce, pak jednoho v Pardubicích a ve Znojmě. Paradoxně nejhorší přístup ukázali tady v Brně. Bohužel jsem u nich nakonec auto koupil (dali ve finále nejlepší cenu vs výbava). Ale ten chlapík z ROSu si to prostě nezasloužil. To ve Znojmě i v Pardubicích to byla jiná káva. Tak si představuju servis, když kupuju auto za půl mega sakra! Ani ten plastovej dort s pralinkama to tady v Brně nezachránil :)

Ještě jeden úkol mě čekal a to prodat Hjunďáka. S autem jsem vlítnul do myčky, vysál ho, nafotil na telefon a nahodil na sauto.cz a bazos.cz. Do pěti minut telefon. AAA a jim podobní se na mě vrhli. Samozřejmě nabidli uplně jinou cenu než jsem požadoval. Byl jsem neoblomný a nakonec si Hjunďáka odvezla rodinka z Litomyšle. Dojeli vlakem i s dcerou a autosedačkou. Prostě ho chtěli. Pokud mi někdo před 4 lety říkal, že Hjunďák nemá smysl kupovat, že nedrží cenu, tak se plete. Káru sem po 4 letech prodal a tratil na tom 60.000,- Takže až zase nějací chytráci autíčkáři budou vytahovat zavedené fámy, já budu klidný :)

Zpátky ke Golfíčku. Ještě jedna věc mě trošku zarazila a to byla výše povinného a havarijního pojištění. Chlapík v autosalonu mi poslal návrh na pojištění v ceně 25.000,- za rok. To se mi trošku protočily panenky. Naštěstí mám dobré kamarády a Peca (40 - 50 minimálně) mi dohodil svého pojišťováka, který mi při těch samých podmínkách navrhl 11.000,- což už se dalo akceptovat.

Aktuálně mám najeto asi 500 km a musím subjektivně říct, že rozdil mezi Golfem a Hjunďákem je propastný. Zvláštěpak v jízdních vlastnostech. To jak to auto sedí je prostě pecka. V Hjunďáku sem pohl volantem a auto omažitě vystřelilo tím směrem, tady si auto hezky plave a nepozorovaně a přitom příjemně reaguje na každý váš povel, ale tak nějak příjemně. Kára má hromadu drobných vychytávek, které zpříjemňují jízdu nejen mě, ale i manželce. Hlídání mrtvého úhlu, hlídání prostoru za autem, když vyjíždíte z parkovacího místa. Při zařazení zpátečky se vám sklopí zrcádko spolujezdce abyste viděli na rantl u cesty. Parkovací kamera, inteligentně zamontovaná v zadním logu. Adaptivní xenonové světla, kde už konečně neřešíte nějaké oslňování protijedoucího auta. Při vytáhnutí klíčku se stěrače odlepí od skla, aby vám v zimě nepřimrzaly, funkce autohold je geniální. Už nemusíte řešit stání na brzdě v kopci a kdekoliv jinde. start / stop systém šetří palivo a nijak neotravuje v provozu, Sklápění sedaček z kufru, stisknutím jednoho tlačítka, bezchybné bluetooth, které pokračuje v muzice tam, kde jsem naposledy skončil, už žádné propojovací kabele a podobné blbosti. Handsfree (konec maskování telefonu pod bradou) a desítky dalších drobných vychytávek, které prostě potěší.

Co jsem vybral za motor? Tak v prvé řadě benzín. Hrkáme hlavně po Brně do kanclu, sem tam do Kroměříže po dálnici, na chatu, do Prahy na prodejky. Víc jak 20.000 km za rok nedáme, takže jasná volba. Golf se nabízí v TSI verzi 1.2 (mrtvola) nebo 1.4 v různých variantách. Já volil tu nejvyšší 103KW. Motor táhne moc hezky, když po tom šlapu. Parádně zpřevodovaný oproti Hjunďáku. Tam jsem při 130 km/h měl šestku a 4200 otáček. Teď jsem při stejné rychlosti na nějakých 3000. Co se týká spotřeby, tak jezdím v průměru za 6,5 litru což je o 2 litry méně než u Hjunďáka.

Kufr je opravdu velký. Má dvojité dno a dá se snížit o 10 cm. Teď se mi do auta vleze 9 ikea krabic s hadrama oproti 6 v Hjunďáku. Ikdyž auto oproti nové nafouklé Oktávce vypadá menší, je to jen proto, že oktávka je nafouklá navenek. A co je nejvtipnější - ve srovnatelné výbavě se všema funkcema které má Golf, je Oktávka o 100.000,- ještě dražší. Nechápu tady tu poblázněnost z Oktávek (byť je to hezký auto).

No tož to by tak v kostce bylo vše. Vtipné jak už tu člověk musí řešit, jestli je dobré psát o tom, že má nové auto, aby tu nenasral lidi a oni by si třeba už nekoupili další tričko nebo tak :) Do Kromcla s tým myslím ani nebudu moct, aby mi to zase nějaký pitomec neobešel klíčkem jako Hjunďáka. Babičkám to ani neříkáme, protože černé auto jako černé :) Ale tak sakra co. Makáme jak šroubci, tak proč bychom si nemohli koupit lidový vůz? Navíc o tomhle autu fakt můžu říct, že nám klidně 10 let vydrží a i po těch letech to bude fešák, protože čistý a jednoduchý design je nadčasový. Takže Volkswagenu zdar a Golfu zvláště! Už se těším, až ho zase nakopnu a vyříznu si zatáčku na místní okresce - no jo, už je to tady - Golfíčkář :)))



Kontrolní kód: 736
14. 08. 2015 / 20.16 / Filip Urban

Chechet: serepes :)
Ladis: no bylo to nad 500 ale porad pomer cena / vykon dobrej. 10 let byl argument pro manzelku. S dalšíma děckama to bude chtit uz nejaky poradny familywagen

30. 07. 2015 / 21.38 / chechet

asi dobry kauf. stop/start setri trosicku paliva a nesetri motor. ale kedze to auto je spotrebny tovar, tak z toho budu mat hlavu v smutku az dalsi majitelia.

28. 07. 2015 / 22.40 / Ladis Vichánek

z forda fakt jen podvozek... jelikož Golf Variant hodně řeším(auto s tradicí, stylem a young duchem :) , vkusné a velký konkurent škody cenou jak píšeš + u nás v rodině je podmínka ještě ten automat, nejak sme se namlsali kua :) ) tak vím že ten psychologický strop jsi určo neudržel nebo máš lepší konexe :) 10 let bych si od auta moc přál taky .. držím palce aby to tak bylo .. kdo ví co ty nové turbobenzíny a suché převodovky za pár let vyvedou, ale držím palec a mnoho happy family km

28. 07. 2015 / 21.11 / Pavel

Dobra volba a myslim ze obhajovat to jestli to tu vubec mas psat je zbytecny, jiste hejtri a zavistivci se najdou vzdy, ale na prodejnost trik a na funkci to nebude mit vliv 😊. Aspon se tu muzeme inspirovat, ja zustavam zatim verny svymu fofo. Tak hodne stastnych kilometru.

28. 07. 2015 / 17.19 / Marty

Za me ano,jezdil sem 6 generaci a musim jenom tleskat ;), sice ty jizdni vlastnosti ma horsi nez focus,ale jinak krasne svezeni !!!


přihlásit

© Copyright 2012 YOUNGPRIMITIVE.
All Rights Reserved.