Volkswagen Tiguan Allspace

15. 12. 2018 / Filip Urban / aktuálně

Když se nám narodil Ferda, řešil jsem nové auto a rozhodl jsem se vyzkoušet Volkswagen. Volba padla na Golf v kombíku a byla to skvělá volba. Auto si mě uplně získalo a jestli se muví o tom, že Němci to mají vychytané a Golf je etalon, tak to jen podepisuju. Spousty drobností, které vám zpříjemňují cestování a dobu za volantem. Golf jezdil skvěle a každou cestu s ním sme si užívali. Teď se nám narodilo druhé dítě a po 3 letech jsem začal pošilhávat po něčem ještě trošku větším.

Bylo jasné, že to bude zase VW a možností moc nebylo. Buď Touran, ale to ze mě bude rázem echt fotr s autem praktickým a funkčním ale jasně zaškatulkovaným. Proto jsem pokoukával po novém Tiguanu. Věděl jsem, že klasický Tiguan bude mít asi dost malý kufr, vzhledem k délce auta. Pak už existovala jen varianta ALL SPACE. Prodloužený Tiguan o 20 cm s obřím kufrem.

Zašel jsem se na něj podívat do autosalonu a volba byla jasná. Chci Tiguan Allspace v packetu R-LINE a určitě černý! Tohle auto mě baví. Je nenápadné, přitom krásné, hranaté jak má být, žádné vifikundace aktuálních designových trendů, které se ohledí do půl roku. Oka, takže co to bude stát a kdy to bude? Po všech možných konfiguracích jsem se pod milion nedostal. S tím že dám za auto mega, jsem se zžíval další 2 měsíce, to že auto podle mých požadavků bude do 10 měsíců mě upřímně vyděsilo.

Začal jsem proto pátrat po možnostech skladových kousků. Ta byla dost omezená. Prakticky skladem nejsou a pokud je někdo uváděl skladem, neměl je fyzicky ale čekal na ně. Auto se vyrábí v Mexiku a po dieselgate se každý kus šíleně testuje na emise. Proto je dodací doba tak šílená.

Co se motorizace týče, chtěl jsem určitě 2l TSI benzín, protože diesely nemám rád. Ale po pár článcích jsem zjistil, že TSI je fajn, jen s mým stylem jízdy budu jezdit za 12 litrů a to mě trošku vyděsilo. S Golfem jsem jezdil za polovic.

Nakonec jsem v Hradci Králové objevil předváděcí vůz přesně v konfiguraci, kterou jsem chtěl. Packet R-line HIGHLINE s další hromadou vychytávek navíc. Zkusil jsem napsat e-mail s tím, že už mi ho určitě někdo vyfouknul a ejhle! Byl k dispozici a dokonce mi ho mohli prodat hned, protože ho už měli od srpna.

Během týdne jsme poladili papíry, Škofin, pojistku, za dva dny jsem prodal Golfa jedné sympatické rodince a na konci týdne jsem si jel pro nový vůz.

S autem už jsem najel 1500km a musím říct, že jsem nadšený. Je to velké auto, ale s řadou asistentů je parkování a orientace ve městě vpohodě. Baví mě automat, který jsem doposud neměl, baví mě vyšší posez, hromada featur od bezdrátového dobíjení telefonu, přes apple car až po otvírání zadního kufru nohou (protože pořád tahám nějaké bedny odněkud někam).

Baví mě brzdící asistent, vycouvávací asistent, bez kontroly mrtvých úhlů už bych auto nechtěl. Baví mě line assist, baví mě hromada drobných featur, které od nového moderního auta očekávám. Místo benzínu mám nakonec diesel 110kW se spotřebou kolem 8 litrů a najeto celkově 4.000km. Dostal jsem ho na 20 palcových kolech, což je úlet, ale vypadá to parádně. Nikdy jsem nebyl žádný autíčkář, ale jízdu v novém Tiguanu si užívám na max.

Předváděčka byla s dalšími dvěma sedadly vzadu, které nepoužívám a asi ani používat nebudu. O to se zmenšil objem kufru vzadu, ale i tak je to prostor královský a je to taková černá díra co pojme vše co je potřeba.

Podle recenzí se s autem člověk nemusí bát ani do přírody na nezpevněné cesty. Má celkem slušnou světlou výšku a inteligentní čtyřkolku s hromadou elektroniky, která vás nenechá ve štychu. Pravda většinu času jezdím město, ale jsou v roce 4 - 5 situací, kdy budu za čtyřkolku rád.

Tolik zatím z prvotních poznatků. Doufám že auto poslouží nějaký ten pátek a najezdím v něm tisíce spokojených a bezpečných kilometrů. Bod a potlesk pro Volkswagen!



Komentáře

Kontrolní kód: kontrolní kód
© Copyright 2012–2024 youngprimitive.
All Rights Reserved.
DámskéPánskéDětské